Creative Europe Desk Slovensko informuje

08.02 2020
Písmo: A- | A+

V roku 2019 dosiahli slovenskí žiadatelia v rámci programu Kreatívna Európa veľmi slušné výsledky. Suma celkovej podpory dosiahla 1 249 237 eur, z toho v podprograme Kultúra 569 208 eur a v podprograme MEDIA 680 029 eur.

V prípade podprogramu Kultúra má kancelária CED k dispozícii iba celkové sumy na podporené projekty slovenských žiadateľov a celkové sumy určené pre spoluorganizátorov z jednotlivých krajín. 

Celková suma podpory pre slovenské subjekty v rámci podprogramu Kultúra bola v minulom roku 569 208 eur, z toho 200 000 eur získala SNG/Kunsthalle (projekt Eastern Sugar) ako žiadateľ a hlavný organizátor v rámci schémy Projekty európskej spolupráce/Projekty menšieho rozsahu. V rámci tej istej schémy získali 3 slovenské spoločnosti (Divadelný ústav – projekt Classics in the Graphic Novel, Pohoda Festival – projekt Green Europe Experience a Talentum – projekt Music Bridge Art Project) ako spoluorganizátori celkovo 183 492 eur. V rámci schémy Projekty európskej spolupráce/Projekty väčšieho rozsahu získala jedna slovenská spoločnosť (CVTI – projekt Ebooks on Demand Networking) ako spoluorganizátor 129 091 eur a v rámci schémy Literárny preklad získala jedna slovenská spoločnosť ako žiadateľ (BRAK – projekt Introduction to European Graphic Novel in Slovakia) 56 625 eur.

V rámci podprogramu MEDIA v roku 2019 získali slovenské spoločnosti celkovo 680 029 eur (čo považujeme za solídny výsledok v meniacom sa svete programu Kreatívna Európa – MEDIA), z toho najviac, 244 760 eur, v rámci automatickej podpory kinodistribúcie. Pozitívne je, že po dlhom čase máme znovu úspešného žiadateľa v rámci podpory vývoja balíkov projektov (Punkchart Film, balík 3 projektov: dokument Zóna, seriál Domov nejdeš a dokument 60 minút, podpora 105 000 eur). V rámci podpory európskych audiovizuálnych diel online máme dve slovenské spoločnosti ako partnerov dvoch českých žiadateľov (projekty DAFilms a Kinedok), k dispozícii je iba celková suma pre slovenské partnerské spoločnosti vo výške 30 913 eur; to isté platí pre výsledky podpory tréningu (dve české spoločnosti ako žiadatelia: Ex Oriente získal celkovo 182 656 eur, DOK.incubator 145 521 eur, z toho na Slovensku preinvestovali 38 027 eur, respektíve 26 600 eur).

V rámci výberovej podpory kinodistribúcie boli žiadateľmi podľa nových pravidiel predajcovia práv. EACEA nezverejnila mená spoločností v pozícii distribútorov ani jednotlivé sumy ich podpory, k dispozícii je iba celková suma všetkých slovenských distribučných spoločností na 8 podporených projektov vo výške 44 100 eur.

TRIGON PRODUCTION získala podporu v rámci podpory vývoja jednotlivých projektov (projekt hraného filmu Jakubov poklad – 30 000 eur) a 25 slovenských kín v sieti Europa Cinemas získalo podporu vo výške 160 029 eur. 

Slovenské spoločnosti predložili v rámci MEDIA celkovo 55 žiadostí (ako žiadatelia aj ako partneri), z nich bolo 47 podporených (čo predstavuje 85 %); ak zredukujeme počty iba na slovenské spoločnosti – žiadateľov, pôjde o 43 predložených žiadostí, z nich bolo 35 podporených (81 %).

Aktuálne uzávierky na mesiac február: výzva EACEA/18/2019, Podpora vývoja balíkov projektov, má uzávierku 4. februára 2020 a výzva EACEA/19/2019, Podpora vývoja videohier, má uzávierku 12. februára 2020. V oboch sa podmienky nemenili.

vs

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Alexandra Borbély vo filme Ema a smrtihlav

Slovenským kandidátom na Oscara je Ema a smrtihlav

Snímka sa odohráva v dramatickom období vojnového slovenského štátu. „Čím viac som si o tomto období študovala, tým viac som si uvedomovala, že sme vznik vojnového slovenského štátu akosi preskočili. V hranom filme sme dostatočne nespracovali unikátny multikultúrny rozmer vtedajšej Bratislavy, ktorý sa krátko po skončení druhej svetovej vojny úplne vytratil. Ani nemáme hraný film o Hlinkovej garde a jej predstaviteľoch, ani o klérofašistoch a už vôbec nie o slovensko-maďarskom konflikte. Mala som potrebu vo filme Ema a smrtihlav všetky tieto témy aspoň jemne naznačiť, aby dodali tejto vzťahovej dráme ďalší rozmer," povedala pre Film.sk Grófová. Film prebrala po tragickej smrti Petra Krištúfka, ktorý ho mal pôvodne režírovať. Snímka, do ktorej Grófová obsadila Alexandru Borbély, Nica Klimeka či Milana Ondríka, mala svetovú premiéru v Karlových Varoch. V slovenskej premiére otvárala tohtoročný festival Cinematik. Do kín na Slovensku príde 26. 9. Kameramanom filmu je Martin Štrba, architektom Tomáš Svoboda, kostýmovou výtvarníčkou Katarína Štrbová Bieliková, strih mal na starosti Martin Malo. Hudbu zložil Matej Hlaváč, ktorý mal spolu s Tobiášom Potočným na starosti aj zvuk. Producentami sú Zuzana Mistríková, Ľubica Orechovská (PubRes), Ondřej Trojan (T.H.A.), Sára László a Marcell Gerö (Campfilm) a koproducentami Sára László, Marcell Geröő a Miloslav Glac (Campfilm). Slávnostne...
Záber z filmu Oči plné piesku

Fajčili, pili a zažívali prvý sex, kým sa on ešte hrával s angličákmi

Strata lásky a prázdno, ktoré po nej nastáva, je jednou z kľúčových tém, ktoré vo svojom novom krátkom filme sprítomňuje slovenský režisér Juraj Janiš. Zamýšľa sa zároveň nad prirodzenou ľudskou snahou hľadať rýchle a ľahké riešenia trápení. Tie totiž spôsobujú, že si často zakrývame oči pred skutočnosťou, a tá nás potom ťahá stále hlbšie ku dnu. Tri krátke filmy o dospievaní Snímku uvedie do kín Asociácia slovenských filmových klubov 19. 9. ako súčasť pásma Grow Up! – troch krátkych filmov o dospievaní od troch mladých režisérskych osobností z rôznych kútov sveta. Poviedkový trojlístok vznikol v produkcii Česka, Slovenska a Kataru. Ponúka tri pohľady na dospievanie cez kľúčové udalosti, ktoré navždy zmenia životy protagonistov. Morská soľ režisérky Leily Basma je príbehom sedemnásťročnej Nayly, ktorá stojí pred dilemou, akú dnes v Libanone rieši každý mladý človek – odísť z krajiny alebo zostať. Aj režisérka Anna Wowra pracuje s pohľadom na dospievanie cez otázku, či existujú vyhliadky do budúcnosti a ako nájsť zmysel života inde ako doma. V poviedke Sme v tom spolu podáva nemilosrdný, no zároveň neodsudzujúci pohľad na tri nerozlučné kamarátky z detstva a ich šance opustiť prostredie, v ktorom vyrastali. Janišove Oči plné piesku prinášajú pohľad zo Slovenska cez drsný príbeh Miňa, ktorý od života nechce veľa: nejaké drobné, občas jointa a niekoho, koho by mohol...
Zobraziť všetky články