Najúspešnejší film ASFK bol vlani zo Slovenska

V roku 2016 mohli diváci v kinách vidieť 34 celovečerných a 2 krátke filmy z distribúcie Asociácie slovenských filmových klubov (ASFK). Ich návštevnosť sa vyšplhala na 133 472 divákov a v TOP 10 ani tentoraz nechýbali slovenské tituly. Jeden z nich je dokonca na čele rebríčka – ide o dokument Pavla Barabáša Sloboda pod nákladom, ktorý videlo 15 283 divákov. Druhé miesto v rebríčku obsadil Príbeh lesa (r. J. Perrin, J. Cluzaud) s 11 764 divákmi a tretia bola opäť domáca snímka – Eva Nová s 9 169 divákmi. Ďalšie poradie v rebríčku ASFK je nasledovné: 4. Trabantom do posledného dychu (r. D. Přibáň, 8 363 divákov), 5. Richard Müller: Nespoznaný (r. M. Remo, 6 838), 6. Ja, Olga Hepnarová (r. T. Weinreb a P. Kazda, 6 024), 7. Mladosť (r. P. Sorrentino, 4 973), 8. Toto je náš svet! (r. M. Ross, 4 043), 9. Zbrusu Nový zákon (r. J. Van Dormael, 3 873), 10. Fúsi (r. D. Kári, 3 179).

Martina Paštéková 

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Vlastimil Herold

Vlastimil Herold

Prvým zo zakladateľov bol osamelý nadšenec Viktor Kubal so svojimi animátorskými pokusmi a prvým, vtedy ešte neozvučeným, krátkym slovenským animovaným filmom Studňa lásky (1944). Druhým bol Bohdan Slavík, zakladateľ Oddelenia triku a grafu (1951) na pôde Štúdia populárno-vedeckého filmu. Práve tam vyrástla generácia animátorov, ktorých pre animovaný film nadchol prvý profesionálny animátor Vlastimil Herold. Prvý film štátneho štúdia Pingvin (1964) nakrútil ďalší zo štvorice, Ivan Popovič, spolu s bratom Vladimírom. Vlastimil Herold sa narodil v roku 1924 v Nižnom Hrabovci v českej rodine. Po vzniku Slovenského štátu však museli Slovensko opustiť. Po presídlení do Čiech študoval na vojenskom gymnáziu a neskôr na strojníckej priemyslovke. Počas vojny navštevoval aj večerné kurzy kreslenia u maliara Vojtěcha Tittelbacha, čo zásadne ovplyvnilo jeho budúcu kariéru. Na Slovensko sa vrátil v 50. rokoch do Oddelenia triku a grafu. Spolu s manželkou, grafičkou Libušou Černou, prišiel ako „hotový animátor“ z populárneho českého animačného štúdia Bratři v triku. V rokoch 1955 – 1956 v Oddelení triku a grafu napísal a režíroval štyri reklamy, ktoré predstavujú prechod medzi „úžitkovou“ animáciou trikárov a svojbytným naratívnym filmom. Vedenie slovenského filmového podniku však animovaným filmom neprialo, keďže mohli vznikať len nad rámec trikárskej pracovnej agendy, teda vo voľnom čase trikárov. Herolda a Černú to vyčerpávalo...
Zobraziť všetky články