Oscary rozdajú až v apríli

Odovzdávanie cien americkej filmovej akadémie Oscar sa pre dosah pandémie COVID-19 na filmový priemysel posunie o dva mesiace. Akadémia túto správu zverejnila 15. 6. a vyplýva z nej, že filmy, s ktorými sa chcú producenti zúčastniť na aktuálnom ročníku Oscara, nemusia stihnúť premiéru v kinách do konca tohto roka – stačí, ak sa do kín dostanú do 28. 2. Vtedy sa mal pôvodne konať slávnostný ceremoniál 93. ročníka. Ten sa po novom uskutoční 25. 4. Akadémia už skôr oznámila, že o Oscary sa v nasledujúcom ročníku môžu uchádzať aj snímky, ktoré boli zverejnené výhradne na streamovacích službách. Predtým sa o ceny mohli uchádzať len filmy, ktoré boli najmenej sedem dní v kinodistribúcii.

jj

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Vlastimil Herold

Vlastimil Herold

Prvým zo zakladateľov bol osamelý nadšenec Viktor Kubal so svojimi animátorskými pokusmi a prvým, vtedy ešte neozvučeným, krátkym slovenským animovaným filmom Studňa lásky (1944). Druhým bol Bohdan Slavík, zakladateľ Oddelenia triku a grafu (1951) na pôde Štúdia populárno-vedeckého filmu. Práve tam vyrástla generácia animátorov, ktorých pre animovaný film nadchol prvý profesionálny animátor Vlastimil Herold. Prvý film štátneho štúdia Pingvin (1964) nakrútil ďalší zo štvorice, Ivan Popovič, spolu s bratom Vladimírom. Vlastimil Herold sa narodil v roku 1924 v Nižnom Hrabovci v českej rodine. Po vzniku Slovenského štátu však museli Slovensko opustiť. Po presídlení do Čiech študoval na vojenskom gymnáziu a neskôr na strojníckej priemyslovke. Počas vojny navštevoval aj večerné kurzy kreslenia u maliara Vojtěcha Tittelbacha, čo zásadne ovplyvnilo jeho budúcu kariéru. Na Slovensko sa vrátil v 50. rokoch do Oddelenia triku a grafu. Spolu s manželkou, grafičkou Libušou Černou, prišiel ako „hotový animátor“ z populárneho českého animačného štúdia Bratři v triku. V rokoch 1955 – 1956 v Oddelení triku a grafu napísal a režíroval štyri reklamy, ktoré predstavujú prechod medzi „úžitkovou“ animáciou trikárov a svojbytným naratívnym filmom. Vedenie slovenského filmového podniku však animovaným filmom neprialo, keďže mohli vznikať len nad rámec trikárskej pracovnej agendy, teda vo voľnom čase trikárov. Herolda a Černú to vyčerpávalo...
Zobraziť všetky články