Rekordná návštevnosť Kina Lumière v roku 2019

Takmer štyritisíc filmových predstavení (3 970) a ďalších 19 iných verejných podujatí ponúklo vlani bratislavské Kino Lumière, ktoré prevádzkuje Slovenský filmový ústav. Celková návštevnosť kina počas 358 dní jeho prevádzky na všetkých podujatiach sa vyšplhala na číslo 120 066, z toho návštevnosť na filmových predstaveniach v štyroch kinosálach bola 119 017 divákov. Doterajší rekord v počte divákov dosiahlo kino v roku 2017, keď ho navštívilo vyše 107-tisíc divákov. „Minuloročná rekordná návštevnosť nás veľmi teší, po trošku slabšom roku 2018 sme zaznamenali opäť výrazný úspech aj slovenských filmov. Kým v roku 2018 sa v Top 10 návštevnosti Kina Lumière umiestnili len dva slovenské filmy, minulý rok to boli hneď štyri tituly,“ povedala pre Film.skmanažérka Kina Lumière Zita Hosszúová.

Najnavštevovanejšími filmami sa stali Vtedy v Hollywoode (r. Quentin Tarantino), Joker (r. Todd Phillips) a Bolesť a sláva (r. Pedro Almodóvar). Slovenská snímka Nech je svetlo (Marko Škop) obsadila štvrtú priečku a prvú päticu filmov uzatvára Favoritka (r. Yorgos Lanthimos). Ďalšími slovenskými a koprodukčnými titulmi, ktoré sa umiestnili v prvej desiatke, sú Ostrým nožom (r. Teodor Kuhn) na ôsmom, Trhlina (r. Peter Bebjak) na deviatom a Sklenená izba (r. Julius Ševčík) na desiatom mieste.

Najviac, až 14 462 divákov prišlo do kina v októbri, v marci to bolo 13 332 divákov a v novembri 12 838. To boli zároveň mesiace, počas ktorých sa uskutočnilo najviac filmových projekcií (v marci 376, v novembri 357 a v októbri 355).

V decembri býva Kino Lumière niekoľko dní (počas vianočných a novoročných sviatkov) zatvorené, a teda má aj menší počet projekcií (285) ako priemerne, napriek tomu ho navštívilo 8 444 divákov. Najväčšej obľube sa v poslednom mesiaci roka 2019 tešili snímky Parazit (r. Bong Joon-ho), Výnimoční (r. Éric Toledano, Olivier Nakache), Vlastníci (r. Jiří Havelka), Nech je svetlo (r. Marko Škop) a Portrét ženy v plameňoch (r. Céline Sciamma).

Dôležité je, aby sme tieto čísla nepreceňovali, nebodaj sa nimi neuspokojovali a ďalej sa usilovali zvyšovať kvalitu priebehu projekcií i ďalšieho servisu pre divákov, snažili sa ponúkať rozmanitý filmový program a nezabúdali ani na najmenšieho diváka,“ dodala pre Film.sk manažérka Kina Lumière, ktoré vo svojej programovej štruktúre ponúka súčasnú slovenskú a európsku tvorbu, ale aj archívnu kinematografiu, tituly zo zlatého fondu. Pevné miesto v jeho dramaturgii majú aj programy ako Filmotéka, Filmový kabinet, Filmový kabinet deťom, detské a školské projekcie, Inkluzíve kino, Baby kino a Senior kino, ale aj pravidelne sa opakujúce i nové prehliadky a festivaly.

Najnavštevovanejšie filmy Kina Lumière v roku 2019

por.

Titul

návšt.

predstavení

Ø návšt.

1

Vtedy v Hollywoode (Quentin Tarantino)

3 495

36

97,08

2

Joker (Todd Phillips)

2 669

25

106,76

3

Bolesť a sláva (Pedro Almodóvar)

2 634

64

41,16

4

Nech je svetlo (Marko Škop)

2 483

64

38,80

5

Favoritka (Yorgos Lanthimos)

2 471

39

63,36

6

Všetci to vedia (Asghar Farhadi)

2 465

74

33,31

7

Parazit (Joon Ho Bong)

2 313

50

46,26

8

Ostrým nožom (Teodor Kuhn)

2 055

60

34,25

9

Trhlina (Peter Bebjak, SK)

2 005

23

87,17

10

Sklenená izba (Julius Ševčík)

1 997

44

45,39

jj

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Wishing on a Star.

Film Petra Kerekesa Wishing on a Star bude mať premiéru v Benátkach

Snímka Petra Kerekesa Wishing on a Star, ktorá vznikla v taliansko-rakúsko-česko-chorvátsko-taiwansko-slovenskej koprodukcii, bude mať premiéru na festivale v Benátkach (28. 8. – 7. 9.). Film bude súťažiť v sekcii Orizzonti. Protagonistami dokumentárnej komédie o hľadaní ľudského šťastia sú veštica a pätica ľudí, ktorí sa podľa jej pokynov vyberú na rôzne miesta sveta aby zmenili svoj život. Astrologička Lucciana posiela ľudí v deň ich narodenín na také miesta vo svete, kde je ideálna konštelácia planét, aby sa mohli znovuzrodiť a zmeniť svoju povahu. Okrem toho, že Kerekes snímku režíroval, so spoločnosťou Peter Kerekes je tiež jej koproducentom. Kameru mal na starosti Martin Kollar, strih Marek Šulík a zvuk Michal Gábor. Pre Kerekesa to nie je prvá účasť v Benátkach. Už v roku 2021 tam v rovnakej sekcii súťažila jeho Cenzorka, za ktorú Kerekes spolu s Ivanom Ostrochovským získalina festivale cenu za najlepší scenár. O víťazoch v sekcii Orizzonty bude tento rok rozhodovať porota pod vedením americkej režisérky a scenáristky Debry Granik. Jej členmi budú aj iránsky režisér a producent Ali Asgari, sýrsky režisér a scenárista Soudade Kaadan, grécky režisér, scenárista a producent Christos Nikou, švédska herečka a režisérka Tuva Novotny, maďarský filmár Gábor Reisz a talianska scenáristka a režisérka Valia Santella....
Táňa Pauhofová a Vojtěch Vodochodský vo filme Vlny.

Na vlnách odvahy

Film je inšpirovaný skutočnými udalosťami a vďaka dôslednej práci s rozsiahlym rozhlasovým archívom prináša autentické výpovede pamätníkov. „Rozhlas bol vplyvným médiom, počúvali ho všetci, bol vlastne vtedajším Facebookom či Instagramom. Napriek tomu, že mocenský dohľad bol všadeprítomný, práve tu sa našla skupina ľudí, ktorí v  jednom z ikonických momentov našej novodobej histórie preukázali odvahu čeliť obrovskému nátlaku a postavili sa armáde, čo viedlo k pamätnému vysielaniu v čase, keď už Prahou prechádzali tanky,“ približuje príbeh režisér a scenárista Jiří Mádl, ktorý na filme pracoval desať rokov. Aj keď sovietska invázia bola námetom pre filmárov už viackrát, téme rozhlasového odboja sa podľa režiséra nikto bližšie nevenoval. „Rozhlas bol pritom jednou z najdôležitejších inštitúcií, ktorú bolo vtedy treba umlčať,“ dodáva Mádl. Vlny sú aj jeho poctou práci vtedajších redaktorov. „Pani Věra Šťovíčková bola pre mňa základným pilierom, otvorila dvere k ostatným postavám. A odhalila aj niečo, čo nebolo známe. V učebniciach sa to neučí a my s touto takmer zabudnutou informáciou vo filme pracujeme," naznačuje prísľub nečakanej zápletky. Spolu s kameramanom Martinom Žiaranom použitím najnovších filmových technológií vybudovali výpravný film. „Je to dychberúci zážitok. Spolu našli doteraz nezverejnené archívne zábery z roku 1968 a vďaka digitalizácii a vizuálnym efektom ich zapracovali do filmu tak, že...
Zobraziť všetky články