Trojka bude čerpať z archívu

Písmo: A- | A+

Verejnoprávna televízia spustila 22. decembra nový televízny okruh s názvom Trojka. Programová skladba Trojky bude čerpať z priebežne digitalizovanej a sprístupňovanej archívnej vlastnej tvorby televízie za uplynulých 63 rokov. Ambíciou je však rozšíriť program aj o ďalšie, netelevízne domáce aj zahraničné archívne tituly.

Názov okruhu odkazuje aj na cieľovú skupinu, pre ktorú je primárne určený – teda divákov tretieho veku, nad 60 rokov. Práve táto divácka skupina preferuje domácu archívnu tvorbu a zároveň sa v prieskumoch ukazuje ako atraktívna aj z pohľadu ďalších ukazovateľov vrátane demografických. Podľa slov Hany Radovej, vedúcej odboru výskumu RTVS, tvoria diváci nad 60 rokov viac ako štvrtinu divákov v cieľovej skupine 12+. Zároveň sledujú televíziu v priemere šesť hodín denne, teda o dve hodiny viac ako univerzálny divák (12+). „Opodstatnenosť priniesť stanicu, ktorá bude prinášať najmä domácu produkciu, vychádza aj z poznania diváckeho správania. Nielen u nás, ale aj na väčšine staníc v rámci Slovenska má v súčasnosti domáca tvorba a lokálny obsah vyššiu sledovanosť ako akvizičná tvorba,“ vysvetlila Radová.

„Pri kreovaní programu na tomto televíznom okruhu sme vychádzali z dvoch kľúčových faktov: seniori tvoria veľmi atraktívnu cieľovú skupinu a RTVS má bohatý archív,“ povedala pri predstavení stanice Judita Gembická, šéfdramaturgička programu. Podľa jej slov chce však Trojka svojím obsahom osloviť aj mladších, prípadne priviesť rodiny k spoločnému sledovaniu televízie. „Samozrejme, máme ambíciu zasiahnuť aj iné vekové kategórie, i keď vieme, na koho je cielený tento televízny okruh. S tým zámerom sme vyberali niektoré programy do štruktúry Trojky a s tým zámerom sme ich aj nasadzovali. Vieme, kedy sa ešte aj dnes stretáva pri obrazovke celá rodina,“ doplnila. Novinkou Trojky budú hostiteľky večerného programového bloku Alena Heribanová a Soňa Müllerová. K niektorým ťažiskovým formátom si prizvú aj hosťa, ktorý si zaspomína na to, ako daný program, film alebo inscenácia vznikali. 

jj

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Stotisíc miliárd.

Safe and Sound Film Days v Kine Lumière

Safe and Sound Film Days je dvojdňové (8. - 9.11.) vzdelávacie podujatie v rámci oblastí duševného zdravia, bezpečia a scitlivovania pri tvorbe a výrobe filmov. Filmový priemysel sa radí medzi vysoko stresové odvetvia. Formou diskusií, workshopu a sprievodného programu si dáva za cieľ vytvoriť priestor pre bezpečné zdieľanie a vymienanie si skúseností, pocitov a poznatkov filmárov a filmáriek. Zároveň chce priniesť dané témy širšej komunite, ktorá sa môže o filmovom prostredí a jej výzvach dozvedieť viac. V piatok 8. 11. o 18:00 podujatie otvorí masterclass Intimacy koordinátorstva Sara Arrhusius. V sobotu 9. 11. bude od 10:00 prebiehať workshop, ktorý povedie profesionálna koordinátorka intimity (IC) Sara Arrhusius. (Na workshop je potrebné sa registrovať prostredníctvom formuláru.) Podvečer od 17:00 bude v sále K2 Kina Lumiére prebiehať panelová diskusia Ako ostať Safe and Sane počas procesu výroby filmy s iniciatívou Sane Cinema, ktorú zastupuje Louise Højgaard Johansen, s panelistami a panelistkami - Jakubom Viktorínom (SR), Julie Markova Žáčková (CZ), Albert Hospodárský (CZ), Katarína Rezníková (SR) o vytváraní a udržiavaní bezpečného priestoru a zdravých pracovných vzťahov počas výroby filmu. V sobotu 9.11. večer zakončí podujatie projekcia kurátorovaná časopisom Pontón, film Stotisíc miliárd (r. Virgil Vernier). Masterclass, workshop a diskusia budú prebiehať v anglickom jazyku,...
Záber z filmu Lóve 2 / Zdroj: Continental Film

recenzia Lóve 2

Z takmer selfmademana, ktorý, aj keď s podporou vplyvných rodičov, si filmy robil po svojom a zakaždým inak, sa však medzitým stal konvenčne zameraný rutinér. Po ešte stále priam subverzívnom počine Lokalfilmis (pokus natiahnuť takmer komunitný a zámerne nedokonalý animovaný seriál do podoby celovečerného filmu) siahol už po celkom nepokryte komerčnom žánri a urobil najprv dve časti plytkej romantickej komédie Šťastný nový rok a celkom nedávno aj film o masovom vrahovi s nie celkom transparentným zámerom a posolstvom. Lóve 2 toto lavírovanie medzi masovo príťažlivou komerciou a pokusmi o subverziu, ale aj medzi takpovediac „ženskými“ a „mužskými“ žánrami dokonale odráža. A to aj na úrovni voľby žánru či pokusov o akési hlbšie posolstvo. Ibaže to, čo bolo pred vyše desiatimi rokmi možné vnímať ako mladícku neobrúsenosť názorov, už teraz vyznieva ako lacná návnada pre diváka, ktorý nemá čas na vlastné úvahy, a tak mu stačia poučky z lifestylových magazínov a instantných návodov na „šťastný“ život a k tomu triviálne pritakanie politickému rozkladu krajiny, nad ktorý sa azda dá povzniesť len čistou láskou. A tak sa film začína poučkou o tom, ako si hľadať lásku, a končí sa akýmsi budhistickým vytriezvením, keď sa honba za láskou a peniazmi stlmila a záverečný happy end je zámerne zrežírovaný tak, aby sme si neboli istí, či nejde o prelud. Pravdupovediac, keď po gýčovom stretnutí bývalých milencov na thajskej...
Delegácia k filmu Prezidentka pri preberaní ocenenia na MFDF Ji.hlava 2024. / Foto: Jan Hromádko, MFDF Ji.hlava

Tri ceny pre Šedú zónu, ocenená Prezidentka, Pokiaľ ja žijem, aj filmový festival 4 živly

Najlepším českým dokumentom oceneným v sekcii Česká radost je Dům bez východu Tomáša Hlaváčka, cenu za najvýraznejší svetový dokument zo sekcie Opus Bonum si odniesla slovenská snímka Prezidentka režiséra Marka Šulíka. Ocenenie za najlepší debut tento rok získal film Šedá zóna Daniely Meressy Rusnokovej. Dvadsiatyôsmy ročník Medzinárodného festivalu dokumentárnych filmov Ji.hlava v sobotu 2. 11. počas záverečného ceremoniálu odovzdal ocenenia. Z 13 filmov, ktoré uviedla sekcia Opus Bonum vybrala trojčlenná porota snímku Prezidentka slovenského režiséra Marka Šulíka a udelila jej hlavnú cenu. „Fascinujúca a pútavá charakterová štúdia o päťročnom pôsobení Zuzany Čaputovej vo funkcii slovenskej prezidentky a o tom, akými etickými a politickými zmenami za tú dobu prešla slovenská spoločnosť. Snímka vykresľuje osobný a intímny filmový portrét so zvláštnym dôrazom na rodovú a rodinnú dynamiku a drvivé politické ťaženie lídra opozície, populistického premiéra Roberta Fica. Dokument umožňuje diváctvu hlboko nahliadnuť výzvy, ktorým dnes čelia ženy v politike,“ zdôvodnila porota, v ktorej zasadol austrálsky filozof Robert Sinnerbrink, oceňovaný čínsky režisér Xiaoshuai Wang a česká filmárka a hudobná skladateľka Eliška Cílková. Autori*ky víťaznej snímky dostanú finančnú odmenu desať tisíc dolárov. V rámci Opus Bonum udelila porota tento rok aj ocenenie najlepšiemu filmu z regiónu strednej a východnej Európy. Získal ju český film Štěstí a dobro...
Zobraziť všetky články