Fotografia z filmu Rozzum v divočine
Písmo: A- | A+

Réžia: Chris Sanders
Scenár: Chris Sanders, Peter Brown
Hudba: Kris Bowers
V slovenskom znení: Daniela Šencová, Peter Sklár, Martin Klinčúch, Filip Túma, Martin Mňahončák, Peter Rúfus, Gabriel Dzuríková, Marko Vitek, Miroslav Laurinc, Ema Krajčírová, Gréta Čisárová, Oliver Oswald, Emma Drobná

Robotka z produktovej série Rozzum (pre priateľov Roz) bola skonštruovaná tak, aby spoľahlivo plnila úlohy svojich ľudských zadávateľov. Keď ju však nehoda uväzní na ostrove, kde nie sú žiadni ľudia, netuší, ako naložiť s novonadobudnutou slobodou. Zároveň sa musí adaptovať na nehostinné podmienky kúska zeme uprostred oceánu, ktorú obývajú výhradne zvieratá. Roz našťastie disponuje natoľko pokročilým softvérom, že pre ňu nie je problém naučiť sa komunikovať a spolupracovať s miestnymi obyvateľmi. Dokonca sa stane adoptívnou matkou osirelého húsatka. Všetky jej zážitky a skúsenosti postupne vedú k poznaniu, že tam, kde predtým bol len bezchybný počítačový program, sú teraz myšlienky, názory, nápady a hlavne pocity, ktoré sú občas nedokonalé. Skrátka, robotické dievčatko sa vo svete bez ľudí poľudštilo. Obavy má hlavne z výrobcov robotov, ktorým chýba jeden stroj a usilovne po nej pátrajú a starostlivosti o adoptívneho vtáčieho syna. Toho musí pripraviť na odlet do teplých krajín skôr, ako príde zima.

Žáner: animovaný/dobrodružný
Dĺžka: 101 min.
Jazyková verzia: slovenský dabing
Odporúčaná prístupnosť: vhodné pre všetky vekové skupiny maloletých
Obsahové deskriptory: –
Distribútor: CinemArt SK
Premiéra: 26. 9. 2024

Foto: CinemArt SK

Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Svet medzi nami. Foto: Film Expanded

recenzia Svet medzi nami

Na začiatku bolo krátke video na sociálne siete o výstave jej fotografií v Českom centre v New Yorku. Po šiestich rokoch nakrúcania je na konci celovečerný dokument Svet medzi nami o fotografke Marii Tomanovej, pod ktorý sa podpísala režisérka Marie Dvořáková. Chytí vás od prvých záberov z vernisážovej tlačenice v New Yorku a nepustí až po záverečný pohľad na zapadajúce slnko v Mikulove. V meste, v ktorom hrdinka filmového príbehu vyrastala. Dokonca aj v prípade, že si zvedavý divák o ňom už vopred zistí podrobnejšie informácie, dokument celých deväťdesiat minút drží jeho pozornosť permanentne a pevne vo svojich opratách. Rozpráva o celkom obyčajných veciach ako radosť, obavy, smútok, úspech, sklamanie či prehra. Na druhej strane však rozpráva aj o nie celkom obyčajných záležitostiach, ako trebárs tvorivé hľadanie, sila portrétu i autoportrétu, aký je rozdiel medzi módnou fotografiou a voľnou tvorbou alebo načo nám umenie vôbec je a čím sa človeku prihovára. Marie Tomanová je totiž ideálna „hrdinka“ – spontánna, nesmierne temperamentná, úprimná a výrečná žena, ktorá navyše má neuveriteľné čaro osobnosti a málokedy jej chýba úsmev na tvári. To som už akože slávna? „Za pol roka sa vrátim a potom sa vezmeme,“ oznámila priateľovi, keď dokončila štúdium maliarstva na Fakulte výtvarných umení Vysokého učenia technického v Brne. Na pôde maľby sa totiž necítila priveľmi isto, chcela si jednoducho vyčistiť za morom hlavu,...
Slnko v sieti 2024 - Jiří Mádl a jeho víťazný film Vlny. Foto: SFTA/Zdenko Hanous

Slnko v sieti apeluje na hodnoty, i keď Mikiho nominovalo

Bolo to jedno veľké „vlnybitie“, skonštatoval moderátor Bruno Ciberej, a mal pravdu. Národné filmové ceny Slnko v sieti za rok 2024 ovládli česko-slovenské Vlny. Film režiséra Jiřího Mádla v silnej obojstrannej koprodukcii si zaslúžene odniesol vzácne sošky v deviatich kategóriách vrátane najlepšieho filmu, réžie a scenára. Jedna z cien sa spojila s osobným vyznaním pre herca Mariána Bielika, legendárneho Fajola z určujúcej kultovky Slnko v sieti, ktorý vlani zomrel. Svoju sošku mu venovala jeho dcéra Katarína Štrbová Bieliková, keď stála na pódiu ako čerstvá držiteľka ocenenia za najlepšie kostýmy. V súvislosti s príbehom strhujúcej drámy Vlny o boji za slobodu v auguste 1968 vyjadrila vo svojich nástojčivých otázkach pálčivé problémy, ktoré v súčasnosti trápia našu krajinu. Práve filmy, ktoré na Slovensku vznikajú a sú nositeľom hodnotového posolstva o slobode, považuje  za inšpiráciu, ktorá nám v ťažkých časoch môže pomôcť. „Vlny sú o statočnosti ľudí, ktorí sa vzopreli voči mnohonásobne silnejšiemu nepriateľovi, a ktorí ostali konzistentní v postojoch, pretože sloboda bola pre nich najcennejšou hodnotou,“ povedala o odvahe ľudí z redakcie Československého rozhlasu počas vpádu vojsk Varšavskej zmluvy. Katarína Štrbová Bieliková, cena za najlepšie kostýmy vo filme Vlny. Foto: SFTA/Zdenko Hanout V hrobovom tichu Paradoxne, 16. apríla 2025 sa ceremoniál odovzdávania cien Slnko v sieti dial v sále Slovenského rozhlasu pod strechou verejnoprávnej STVR, ktorá sa od tohto podujatia alibisticky dištancovala. Napriek...
Zobraziť všetky články