Creative Europe Desk Slovensko

Creative Europe Desk Slovensko informuje: Výzvy a uzávierky

Písmo: A- | A+

Viaceré výzvy programu Kreatívna Európa, podprogramu MEDIA, boli publikované 26. septembra:

Výzva European Slate Development / Vývoj balíkov európskych projektov

Je určená pre nezávislých producentov a balíky vývoja 3 – 5 projektov.

Uzávierka je 5. decembra 2024.

Výzva Video Games and Immersive content development / Vývoj vidohier a imerzných diel.

Prípustní žiadatelia sú spoločnosti vyvíjajúce videohry a diela imerzného obsahu.

Uzávierka je 12. februára 2025.

Výzva TV and online content / TV a online projekty

Výzva pre producentov a diela primárne určené pre TV a online vysielanie.

Uzávierka je 5. decembra 2024.

Výzva Skills and Talents Development / Talenty a zručnosti (tréning)

Podpora tréningových aktivít pre profesionálov.

Uzávierka je 24. apríla 2025.

Výzva MEDIA360

Prípustní žiadatelia sú európske spoločnosti a ide o podporu pre projekty kombinujúce aktivity z rôznych oblastí.

Uzávierka je 9. januára 2025.

Výzva Innovative tools and business model / Inovatívne nástroje a obchodné modely

Je určená pre európske spoločnosti a projekty vytvárajúce  nové nástroje na zvýšenie efektívnosti audiovizuálneho trhu a nové obchodné modely.

Uzávierka je 16. januára 2025.

Výzva Audience development and Film Education / Vývoj publika a filmová výchova

Európske spoločnosti a podpora projektov práce s publikom a filmového vzdelávania.

Uzávierka je 27. marca 2025.

Výzva Films on the Move / Filmy v pohybe

Výberová podpora distribúcie určená pre distribučné spoločnosti.

Uzávierka je 20. marca 2025.

Všetky výzvy v rámci tretieho piliera programu Kreatívna Európa, medziodborovej oblasti (Cross Sector) boli publikované 22. októbra:

Innovation Lab

Projekty medziodborovej spolupráce medzi audiovizuálnym prostredím a ďalšími kultúrnymi odvetviami.

Uzávierka je 24.apríla 2025.

Media Literacy

Podpora medzinárodných aktivít v oblasti mediálnej gramotnosti a vzdelávania.

Uzávierka je 6.marca 2025.

Media Freedom Rapid Response Mechanism

Podpora projektov poskytujúcich praktickú pomoc pri ochrane ohrozených novinárov.

Uzávierka je 15. januára 2025.

Media Pluralism Monitor

Uzávierka je 14. januára 2025.

Journalism partnership – Collaboration / Pluralism

Podpora projektov, ktoré riešia štrukturálne a technologické zmeny v mediálnom sektore, zvyšujú kvalitu noriem mediálnej produkcie a prinášajú nové obchodné modely. Výzva je rozdelená na dve oblasti (spolupráca a pluralizmus).

Uzávierka je 27. februára 2025.

Všetky podrobné informácie je možné nájsť na stránke www.cedslovakia.eu a samozrejme naša kancelária je k dispozícii, čo sa týka konzultácií pre potenciálnych žiadateľov vo všetkých výzvach.

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Miro Remo Raději zešílet v divočině

Miro Remo zvíťazil vo Varoch s filmom Raději zešílet v divočině

Krištáľový glóbus pre najlepší film hlavnej súťaže 59. ročníka MFF Karlovy Vary si odniesol slovenský dokumentarista Miro Remo so snímkou Raději zešílet v divočině. Kreatívny dokument vznikol v česko-slovenskej koprodukcii a Remo o ňom hovorí ako o rozprávke pre dospelých. Vychádza z rovnomennej knihy rozhovorov Aleša Palána so šumavskými pustovníkmi a samotármi. Z Palánovho sveta outsiderov Remo ako protagonistov obsadil šestdesiatročné jednovaječné dvojčatá Františka a Ondřeja. „Je to forma hry. Chcel som divákom sprostredkovať svoj zážitok z tohto výnimočného sveta. S Frantom a Ondrom sme sa stali blízkymi priateľmi, lúčime sa objatím do prasknutia. Od začiatku som v ich príbehu cítil magický rozmer. V knihe je naznačený, no vo filme som mu dal priestor a zároveň som ho deromantizoval. Oni sami dokázali zájsť za hranicu všednosti. Hrať sa s nami. Štylizované momenty, ako napríklad veľké zrkadlo vylovené z Vltavy, odrážajú magickosť i rozpoltenosť ich sveta, dualitu. Chcel som, aby film pôsobil ako rozprávka pre dospelých. Tí sa tiež hrajú, len s inými hračkami,“ povedal v rozhovore o filme Raději zešílet v divočině Miro Remo. Krištáľový glóbus si Remo vo Varoch prevzal z rúk herca Stellana Skarsgårda. „Tento festival mi už roky potvrdzuje, že to má celé zmysel,“ povedal režisér, ktorý sa o cenu v hlavnej súťaži uchádzal aj pred štyrmi rokmi so svojou predchádzajúcou snímkou...
Záber z filmu Kronika večných snílkov. Timrava Snímka otvorí košický Art Film. Foto: Continental film

myslím si O čom rojčím pri filme o „snílkoch“

O filme Rasťa Boroša, ktorý sa mal pôvodne volať Ťapákovci, keďže na začiatku bola inšpirácia Timravinou literárnou predlohou, sa vedelo, už keď ho tvorcovia začali pripravovať. Ja síce nedám dopustiť na televíznych Ťapákovcov Ondreja Šulaja a Ľubomíra Vajdičku z roku 1977, ale zároveň mám rád moderné aktualizácie klasických textov. A tak som sa tešil. Prekvapenie prvé: film sa napokon volá Kronika večných snílkov. Zmena pracovného titulu na iný finálny je bežná vec, ale prečo je v názve české slovo? Je azda snílek (snílko?) niečo iné ako rojko? Čo by bolo zlé na Kronike večných rojkov? Zarážajúce je, že tvorcovia ponechali názov v tejto podobe, hoci o tom bohemizme vedeli. A prišla tlačová správa, v ktorej sa okrem iného uvádza: „Snímka mala svetovú premiéru na festivale v indickom Goa a úspešne sa predstavila v Paríži, Beverly Hills, Jaipure aj Texase. Práve z Paríža, z ÉCU – The European Independent Film Festival, si odniesla cenu za Najlepší nezávislý európsky film.“ Cena z Paríža? To je úspech, nie? Stačí letmý pohľad na webovú stránku toho parížskeho festivalu, aby sme zistili (ako ma upozornil kolega Miro Ulman), že nebezpečne pripomína takzvané predátorské festivaly. Súťažilo sa až v 14 kategóriách – išlo o maglajz filmov všetkých možných rodov, žánrov a minutáží, profesionálnych i študentských. Z nadmerného počtu kategórií a poddimenzovaného počtu súťažných...
Kateřina Falbrová vo filme Zbormajster.

Zbormajster sleduje, ako sa mení na motýľa

Reálnym prípadom zbormajstra Bambini di Praga, ktorého v roku 2004 obvinili a neskôr odsúdili za zneužívanie a ohrozovanie výchovy 49 zboristiek, sa inšpiroval film Zbormajster režiséra a scenáristu Ondřeja Provazníka. Po premiére na festivale v Karlových Varoch, kde ho uviedli v Hlavnej súťaži, prichádza Zbormajster od štvrtku 10. júla do slovenských kín. „Keď sa začala riešiť otázka ,MeTooʻ, spomenul som si na taký český predvoj, čo bola kauza Bambini di Praga, ktorá sa prevalila v roku 2004. Bolo to vtedy dosť kontroverzné a ešte v trochu inej dobe a zdalo sa mi, že je to príbeh, ktorý sa ponúka na spracovanie. Zároveň som mal taký zvláštny zážitok z doby, keď tá kauza vrcholila, ktorý vo mne strašne dlho zostal. Bola v ňom obsiahnutá rozporuplnosť, s ktorou sa bývalé zboristky na svojho zbormajstra pozerali. Chcel som ten pocit nejako spracovať, a tak som v kontexte zosilnenej spoločenskej debaty o tejto téme začal uvažovať o filme,“ povedal režisér Ondřej Provazník. Príbeh je podľa Provazníka fiktívny. Postavy, vrátane samotného zbormajstra, sú vymyslené. Majú iba veľkú inšpiráciu v niektorých figúrach. Okrem Bambini di Praga sa režisér a scenárista inšpiroval aj ďalšími podobnými prípadmi. Provazník na seba upozornil už v roku 2019, keď spolu s Martinom Dušekom nakrútili film Staříci. Zbormajster, ktorého dej zasadil na začiatok 90. rokov, je jeho samostatným režijným hraným debutom. Outsiderka, ktorá...
Zobraziť všetky články