Creative Europe Desk Slovensko

Creative Europe Desk Slovensko informuje: Výzvy a uzávierky

Písmo: A- | A+
[tts_reader]

Viaceré výzvy programu Kreatívna Európa, podprogramu MEDIA, boli publikované 26. septembra:

Výzva European Slate Development / Vývoj balíkov európskych projektov

Je určená pre nezávislých producentov a balíky vývoja 3 – 5 projektov.

Uzávierka je 5. decembra 2024.

Výzva Video Games and Immersive content development / Vývoj vidohier a imerzných diel.

Prípustní žiadatelia sú spoločnosti vyvíjajúce videohry a diela imerzného obsahu.

Uzávierka je 12. februára 2025.

Výzva TV and online content / TV a online projekty

Výzva pre producentov a diela primárne určené pre TV a online vysielanie.

Uzávierka je 5. decembra 2024.

Výzva Skills and Talents Development / Talenty a zručnosti (tréning)

Podpora tréningových aktivít pre profesionálov.

Uzávierka je 24. apríla 2025.

Výzva MEDIA360

Prípustní žiadatelia sú európske spoločnosti a ide o podporu pre projekty kombinujúce aktivity z rôznych oblastí.

Uzávierka je 9. januára 2025.

Výzva Innovative tools and business model / Inovatívne nástroje a obchodné modely

Je určená pre európske spoločnosti a projekty vytvárajúce  nové nástroje na zvýšenie efektívnosti audiovizuálneho trhu a nové obchodné modely.

Uzávierka je 16. januára 2025.

Výzva Audience development and Film Education / Vývoj publika a filmová výchova

Európske spoločnosti a podpora projektov práce s publikom a filmového vzdelávania.

Uzávierka je 27. marca 2025.

Výzva Films on the Move / Filmy v pohybe

Výberová podpora distribúcie určená pre distribučné spoločnosti.

Uzávierka je 20. marca 2025.

Všetky výzvy v rámci tretieho piliera programu Kreatívna Európa, medziodborovej oblasti (Cross Sector) boli publikované 22. októbra:

Innovation Lab

Projekty medziodborovej spolupráce medzi audiovizuálnym prostredím a ďalšími kultúrnymi odvetviami.

Uzávierka je 24.apríla 2025.

Media Literacy

Podpora medzinárodných aktivít v oblasti mediálnej gramotnosti a vzdelávania.

Uzávierka je 6.marca 2025.

Media Freedom Rapid Response Mechanism

Podpora projektov poskytujúcich praktickú pomoc pri ochrane ohrozených novinárov.

Uzávierka je 15. januára 2025.

Media Pluralism Monitor

Uzávierka je 14. januára 2025.

Journalism partnership – Collaboration / Pluralism

Podpora projektov, ktoré riešia štrukturálne a technologické zmeny v mediálnom sektore, zvyšujú kvalitu noriem mediálnej produkcie a prinášajú nové obchodné modely. Výzva je rozdelená na dve oblasti (spolupráca a pluralizmus).

Uzávierka je 27. februára 2025.

Všetky podrobné informácie je možné nájsť na stránke www.cedslovakia.eu a samozrejme naša kancelária je k dispozícii, čo sa týka konzultácií pre potenciálnych žiadateľov vo všetkých výzvach.

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Foto: Záber z filmu Alternatíva. Foto: archív SFÚ

Digitálne kino Apokalyptická Alternatíva je opäť aktuálna

V rubrike Z filmového archívu do digitálneho kina vám postupne predstavujeme kinematografické diela z Národného filmového archívu SFÚ, ktoré prešli procesom digitalizácie, sú dostupné vo formáte DCP (Digital Cinema Package), a teda ich možno premietať aj v digitálnych kinách. Krátky film Alternatíva režiséra Milana Mila, pôvodným povolaním kameramana, nie je len jednou z mála hraných filmových anekdot či skôr jedným z mála sugestívnych vizuálnych podobenstiev v dejinách slovenskej kinematografie – je to aj film, ktorý zostarol do čírej aktuálnosti. Dystopická filmová miniatúra Námet k filmu Alternatíva, ešte s pracovným názvom Bonbonièra, napísal Milan Milo na jeseň 1983, teda v čase, keď studená vojna nabrala ďalší dych a USA a ZSSR sa opäť predbiehali v zbrojení. Sovietsky zväz zvyšoval počet jadrových hlavíc, Reaganova administratíva zase oznámila vznik strategickej obrannej iniciatívy, ktorá mala sovietske rakety ničiť skôr, než by dopadli na západný svet. Nepochybne aj v nadväznosti na tieto skutočnosti nám Milan Milo na ploche necelých šiestich minút ponúkol (post)apokalyptickú grotesku založenú na myšlienke, že o vojne a mieri sa rozhoduje od stola, z ústrania protiatómového krytu, a navyše tieto rozhodnutia robia ľudia, ktorí podistým dávno prišli o rozum, zošaleli, stratili kontakt s realitou, alebo sú možno už úplne senilní, a tak s budúcnosťou ľudského sveta nakladajú, akoby išlo o hru, kde namiesto rakiet dopadajú na zem šípky a kde namiesto bômb vybuchujú balóniky...  Milov...
Foto: Režisér Martin Trabalík a producent Jan Bodnár s cenou za víťazný film sekcie Slovensko a Česko za ľudské práva Čo s Peťom? Foto: MFDF Jeden svet

ohlasy 26. MFDF Jeden svet

Koniec októbra už pravidelne patrí Medzinárodnému festivalu dokumentárnych filmov Jeden svet. Do kinosál bratislavského Kina Lumière tento rok opätovne naservíroval silné tituly. V poradí už 26. ročník sa tu konal od 21. do 26. októbra a do 2. novembra pokračoval s vybranými filmami online. Takto sprístupnil aj dva z víťazných titulov – filmy Čo s Peťom? a Deväťmesačná zmluva.  Gruzínsko-bulharsko-nemecký dokument Deväťmesačná zmluva (r. Ketevan Vašagašvili) zvíťazil v novej súťažnej sekcii Európsky glitch pomenovanej podľa anglického slova glitch (chyba v systéme). Dokument rozpráva príbeh matky, ktorá, aby zabezpečila dcéru, podstúpi náhradné materstvo. Český film Čo s Peťom? režiséra Martina Trabalíka zvíťazil v sekcii Slovensko a Česko za ľudské práva. Zachytáva príbeh neúplnej rodiny starajúcej sa o chlapca s poruchou autistického spektra. Prináša hlboko osobný, komplexný pohľad na každodennú starostlivosť o človeka s autizmom a nevyhýba sa ani náročným a nepríjemným momentom. V súlade s celkovým duchom festivalu sa aj tento dokument obracia k téme inakosti a vyzýva divákov, aby sa na svet pozerali s väčšou empatiou a porozumením. Okrem týchto dvoch súťažných sekcií a viacerých ďalších ponúkol 26. MFDF Jeden svet aj dve pásma, v ktorých svoju tvorbu predstavil Ateliér réžie dokumentárneho filmu FTF VŠMU. Publikum tak malo šancu vidieť aj oscarovú Spoveď Rebeky Bizubovej či krátky film Evy Sajanovej Ako počúvať fontány ocenený v San Sebastiane. ...
Záber z animovanej rozprávky Príbehy z čarovnej záhrady. Foto: bearwithmefilm.com

Nové v starom klobúku: Príbehy z čarovnej záhrady

Český spisovateľ, herec a legendárny člen brnianskej bohémy Arnošt Goldflam si dodnes pamätá otcovu škatuľu s haraburdami, vďaka ktorej začal písať aj knihu poviedok O nepotrebných veciach a ľuďoch. Inšpiroval ňou nielen predstavivosť detských čitateľov, ale aj prácu filmového tímu, ktorý sa rozhodol dostať jeho malý literárny skvost na plátno. Tak začala vznikať animovaná podoba jeho poviedok, ktoré napokon na plátne dostali názov Príbehy z čarovnej záhrady. Animovaný film režisérskej štvorice David Súkup, Patrik Pašš, Leon Vidmar a Jean Claude Rozec. Teraz prichádza aj do slovenských kín. Dedko Goldflam Arnošt Goldflam v živote veľmi často skúmal moment, aké to je, keď niekomu odíde niekto blízky. Počas vojny sa jeho rodina musela skrývať a otec s mamou sa len zázrakom vyhli koncentračnému táboru. Aj preto v jeho dielach nachádzame odraz silných rodinných vzťahov a časté návraty do detstva. Šarm a vtip autora využili tvorcovia Príbehov z čarovnej záhrady v scenári. Postavili ho na úlohe deduška troch vnúčat, ktorý hľadá v živote novú nádej. Arnošt Goldflam mu prepožičal aj svoju podobu a sám si ju v českej animovanej verzii nazvanej Pohádky po babičce aj nadaboval. https://youtu.be/0HmkJCGwe5g V košatom príbehu spoznávame troch malých súrodencov. Majú deduška, ktorý im postavil bunker na strome, babička zase počas prázdnin na želanie rozprávala vždy nové príbehy. Jedného dňa však babička navždy odišla a deti...
Zobraziť všetky články