Febiofest odštartoval jukebox

Medzinárodný festival filmových klubov Febiofest má v programe aj sekciu Klubový jukebox, ktorú zostavujú hlasujúci diváci. Aj tentoraz môžu vyberať svojich festivalových kandidátov z desiatich úspešných klubových filmov – v hre sú tituly Richard Müller: Nespoznaný, Zem, ktorá hľadá svoje nebo, Máme pápeža, Mustang, Toto je náš svet, Melancholia, Ida, Pieseň mora, Amy a Divoké historky. Hlasovať sa dá na facebookovej stránke festivalu do 15. 1. Päť filmov s najvyšším počtom hlasov uvedie Febiofest v Klubovom jukeboxe. Tento rok sa festival uskutoční od 2. do 8. 3. v Bratislave a neskôr sa bude konať v ďalších desiatich slovenských mestách.

dan 

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Vlastimil Herold

Vlastimil Herold

Prvým zo zakladateľov bol osamelý nadšenec Viktor Kubal so svojimi animátorskými pokusmi a prvým, vtedy ešte neozvučeným, krátkym slovenským animovaným filmom Studňa lásky (1944). Druhým bol Bohdan Slavík, zakladateľ Oddelenia triku a grafu (1951) na pôde Štúdia populárno-vedeckého filmu. Práve tam vyrástla generácia animátorov, ktorých pre animovaný film nadchol prvý profesionálny animátor Vlastimil Herold. Prvý film štátneho štúdia Pingvin (1964) nakrútil ďalší zo štvorice, Ivan Popovič, spolu s bratom Vladimírom. Vlastimil Herold sa narodil v roku 1924 v Nižnom Hrabovci v českej rodine. Po vzniku Slovenského štátu však museli Slovensko opustiť. Po presídlení do Čiech študoval na vojenskom gymnáziu a neskôr na strojníckej priemyslovke. Počas vojny navštevoval aj večerné kurzy kreslenia u maliara Vojtěcha Tittelbacha, čo zásadne ovplyvnilo jeho budúcu kariéru. Na Slovensko sa vrátil v 50. rokoch do Oddelenia triku a grafu. Spolu s manželkou, grafičkou Libušou Černou, prišiel ako „hotový animátor“ z populárneho českého animačného štúdia Bratři v triku. V rokoch 1955 – 1956 v Oddelení triku a grafu napísal a režíroval štyri reklamy, ktoré predstavujú prechod medzi „úžitkovou“ animáciou trikárov a svojbytným naratívnym filmom. Vedenie slovenského filmového podniku však animovaným filmom neprialo, keďže mohli vznikať len nad rámec trikárskej pracovnej agendy, teda vo voľnom čase trikárov. Herolda a Černú to vyčerpávalo...
Zobraziť všetky články