Návštevnosť Kina Lumière rastie

Kino Lumière si v septembri pripomína druhé výročie svojho vzniku a počet jeho divákov stúpa. Za prvý polrok 2013 bola návštevnosť v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka prekročená o 41 percent. Celková návštevnosť Kina Lumière za prvý polrok dosiahla počet 24 753 divákov, z toho slovenské filmy videlo 7 716 divákov. Domáce snímky dokonca obsadili popredné priečky medzi najnavštevovanejšími titulmi. Hneď za divácky najúspešnejším filmom prvého polroka Láska Michaela Hanekeho sú v Kine Lumière snímky Kauza Cervanová Roberta Kirchhoffa a Môj pes Killer Miry Fornay. Päticu najdiváckejších filmov uzatvára debut Adama Oľhu Nový život. V prvej desiatke filmov sú ešte dve slovenské snímky – ABSOLVENTI/Sloboda nie je zadarmo Tomáša Krupu a Krehká identita Zuzany Piussi.

jar
 

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Vlastimil Herold

Vlastimil Herold

Prvým zo zakladateľov bol osamelý nadšenec Viktor Kubal so svojimi animátorskými pokusmi a prvým, vtedy ešte neozvučeným, krátkym slovenským animovaným filmom Studňa lásky (1944). Druhým bol Bohdan Slavík, zakladateľ Oddelenia triku a grafu (1951) na pôde Štúdia populárno-vedeckého filmu. Práve tam vyrástla generácia animátorov, ktorých pre animovaný film nadchol prvý profesionálny animátor Vlastimil Herold. Prvý film štátneho štúdia Pingvin (1964) nakrútil ďalší zo štvorice, Ivan Popovič, spolu s bratom Vladimírom. Vlastimil Herold sa narodil v roku 1924 v Nižnom Hrabovci v českej rodine. Po vzniku Slovenského štátu však museli Slovensko opustiť. Po presídlení do Čiech študoval na vojenskom gymnáziu a neskôr na strojníckej priemyslovke. Počas vojny navštevoval aj večerné kurzy kreslenia u maliara Vojtěcha Tittelbacha, čo zásadne ovplyvnilo jeho budúcu kariéru. Na Slovensko sa vrátil v 50. rokoch do Oddelenia triku a grafu. Spolu s manželkou, grafičkou Libušou Černou, prišiel ako „hotový animátor“ z populárneho českého animačného štúdia Bratři v triku. V rokoch 1955 – 1956 v Oddelení triku a grafu napísal a režíroval štyri reklamy, ktoré predstavujú prechod medzi „úžitkovou“ animáciou trikárov a svojbytným naratívnym filmom. Vedenie slovenského filmového podniku však animovaným filmom neprialo, keďže mohli vznikať len nad rámec trikárskej pracovnej agendy, teda vo voľnom čase trikárov. Herolda a Černú to vyčerpávalo...
Zobraziť všetky články