Záber z filmu Jablko poznania.

Večer s Vlastimilom Heroldom v Galérii dizajnu Satelit

Sprievodným podujatím výstavy Vlastimil Herold Takto alebo takto v bratislavskej Galérii dizajnu Satelit bude 10. 7. o 18. h podujatie s názvom Večer s Heroldom. Návštevníkov čaká komentovaná prehliadka výstavy s kurátorkou Silviou Kružliakovou a po nej bude nasledovať projekcia krátkych animovaných filmov, ktoré pre túto príležitosť zapožičal partner výstavy – Slovenský filmový ústav. Premietať sa budú snímky Jablko poznania, Sobotienka ide, Varila myšička kašičku, Kúzelník a kvetinárka, Vynálezca a Čudný vták. Uvedie ich Lea Pagáčová zo Slovenského filmového ústavu.

Vlastimil Herold bol jedným z prvých slovenských animátorov a jeho dielo v oblasti animovaného filmu je dodnes veľmi obdivované. Výstava prezentuje viacero Heroldových autorských realizácií z oblasti komunikačného dizajnu – knižnej grafiky, vytvárania logotypov a značiek, obalového dizajnu, ako aj reklamnej propagácie podnikov a ich produktov. Výstava potrvá do 28. 7. a pripravili ju pri príležitosti storočnice od Heroldovho narodenia.

Autor:

Záber z filmu Jablko poznania. FOTO: archív SFÚ

Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Vlastimil Herold

Vlastimil Herold

Prvým zo zakladateľov bol osamelý nadšenec Viktor Kubal so svojimi animátorskými pokusmi a prvým, vtedy ešte neozvučeným, krátkym slovenským animovaným filmom Studňa lásky (1944). Druhým bol Bohdan Slavík, zakladateľ Oddelenia triku a grafu (1951) na pôde Štúdia populárno-vedeckého filmu. Práve tam vyrástla generácia animátorov, ktorých pre animovaný film nadchol prvý profesionálny animátor Vlastimil Herold. Prvý film štátneho štúdia Pingvin (1964) nakrútil ďalší zo štvorice, Ivan Popovič, spolu s bratom Vladimírom. Vlastimil Herold sa narodil v roku 1924 v Nižnom Hrabovci v českej rodine. Po vzniku Slovenského štátu však museli Slovensko opustiť. Po presídlení do Čiech študoval na vojenskom gymnáziu a neskôr na strojníckej priemyslovke. Počas vojny navštevoval aj večerné kurzy kreslenia u maliara Vojtěcha Tittelbacha, čo zásadne ovplyvnilo jeho budúcu kariéru. Na Slovensko sa vrátil v 50. rokoch do Oddelenia triku a grafu. Spolu s manželkou, grafičkou Libušou Černou, prišiel ako „hotový animátor“ z populárneho českého animačného štúdia Bratři v triku. V rokoch 1955 – 1956 v Oddelení triku a grafu napísal a režíroval štyri reklamy, ktoré predstavujú prechod medzi „úžitkovou“ animáciou trikárov a svojbytným naratívnym filmom. Vedenie slovenského filmového podniku však animovaným filmom neprialo, keďže mohli vznikať len nad rámec trikárskej pracovnej agendy, teda vo voľnom čase trikárov. Herolda a Černú to vyčerpávalo...
Zobraziť všetky články