Visegrad Animation Forum na Anifilme

V Třeboni v Česku sa uskutoční 6. ročník medzinárodného festivalu animovaných filmov Anifilm (5. – 10. 5.) a jedným z jeho sprievodných podujatí bude aj Visegrad Animation Forum. V rámci neho sa uskutoční okrem iného pitching fórum pre krátke filmy vo vývoji a medzi 10 vybraných projektov sa dostali i dva slovenské – Nočná (r. A. Gregorčok) a Bolo raz more… (r. J. Kożuch). Najlepší projekt získa cenu vo výške 2 000 eur. V nesúťažnom pitching fóre pre TV seriály v produkcii sa predstaví slovenský projekt Drobci (r. M. Struss, V. Raýmanová). Tunajšia animovaná tvorba bude zastúpená aj v programe samotného festivalu: Nina (r. V. Obertová, M. Čopíková) v medzinárodnej súťaži krátkych animovaných filmov, Aion (r. P. Heleninová) a Polobábka (r. J. Elsen) v študentskej súťaži a o cenu sa bude uchádzať aj videoklip No Survi (r. A. Kolenčík, P. Skala). Dlhometrážny film Srdce veže sa predstaví v sekcii Works in progress.

dan 

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Vlastimil Herold

Vlastimil Herold

Prvým zo zakladateľov bol osamelý nadšenec Viktor Kubal so svojimi animátorskými pokusmi a prvým, vtedy ešte neozvučeným, krátkym slovenským animovaným filmom Studňa lásky (1944). Druhým bol Bohdan Slavík, zakladateľ Oddelenia triku a grafu (1951) na pôde Štúdia populárno-vedeckého filmu. Práve tam vyrástla generácia animátorov, ktorých pre animovaný film nadchol prvý profesionálny animátor Vlastimil Herold. Prvý film štátneho štúdia Pingvin (1964) nakrútil ďalší zo štvorice, Ivan Popovič, spolu s bratom Vladimírom. Vlastimil Herold sa narodil v roku 1924 v Nižnom Hrabovci v českej rodine. Po vzniku Slovenského štátu však museli Slovensko opustiť. Po presídlení do Čiech študoval na vojenskom gymnáziu a neskôr na strojníckej priemyslovke. Počas vojny navštevoval aj večerné kurzy kreslenia u maliara Vojtěcha Tittelbacha, čo zásadne ovplyvnilo jeho budúcu kariéru. Na Slovensko sa vrátil v 50. rokoch do Oddelenia triku a grafu. Spolu s manželkou, grafičkou Libušou Černou, prišiel ako „hotový animátor“ z populárneho českého animačného štúdia Bratři v triku. V rokoch 1955 – 1956 v Oddelení triku a grafu napísal a režíroval štyri reklamy, ktoré predstavujú prechod medzi „úžitkovou“ animáciou trikárov a svojbytným naratívnym filmom. Vedenie slovenského filmového podniku však animovaným filmom neprialo, keďže mohli vznikať len nad rámec trikárskej pracovnej agendy, teda vo voľnom čase trikárov. Herolda a Černú to vyčerpávalo...
Zobraziť všetky články