Fotografia z filmu Čarodejka
Písmo: A- | A+

Réžia: Jon M. Chu
Scenár: Winnie Holzman, Dana Fox
Kamera: Alice Brooks
Hudba: John Powell, Stephen Schwartz
Hrajú: Ariana Grande, Cynthia Erivo, Jeff Goldblum, Jonathan Bailey, Michelle Yeoh, Keala Settle, Adam James, Bowen Yang, Bronwyn James

Človek, ktorý nezapadá, to má v živote zvyčajne o niečo ťažšie ako ostatní. A čo v prípade, keď je jeho „nezapadnutie“ viditeľné na prvý pohľad. Elfaba, budúca študentka Univerzity pre čarodejníkov, sa od ostatných líši tým, že je zelená od hlavy až po päty. Osud sa jej to pokúsil vykompenzovať tým, že ju obdaril mimoriadnym čarodejníckym talentom. Naopak, jej na prvý pohľad okúzľujúca spolužiačka Galinda, čarodejníckeho talentu nemá nazvyš. Tieto dva absolútne protiklady spočiatku spája len vzájomná nevraživosť a spoločná izba, ktorú im (určite s nejakým skrytým motívom) pridelila dekanka čarodejníckej fakulty madam Morrible.
Z počiatočnej nevraživosti sa časom zrodí veľké priateľstvo a spojenectvo výnimočných dievčat, ktorých schopnosti budú čoskoro potrebné. Nad celou krajinou Oz sa sťahuje pomyselný temný mrak, a pokiaľ ho mocný čarodejníknedokáže zachrániť, budú musieť podať pomocnú ruku práve ony dve.
Čarodejka, jeden z najslávnejších muzikálov súčasnosti, sa dočkal filmovej adaptácie.

Žáner: muzikál/fantasy
Dĺžka: 160 min.
Jazyková verzia: slovenský dabing / anglicky so slovenskými titulkami
Odporúčaná prístupnosť: nevhodné pre vekovú skupinu maloletých do 7 rokov
Obsahové deskriptory: strach
Distribútor: CinemArt SK
Premiéra: 5. 12. 2024

Foto: CinemArt SK

Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Táňa Pauhofová a Vojtěch Vodochodský vo filme Vlny.

Slnko v sieti 2024: 14 nominácií pre Vlny, 12 pre Emu a smrtihlava

Slovenská filmová a televízna akadémia zverejnila nominácie na Slnko v sieti za rok 2024. O nomináciách rozhodli v hlasovaní jej členky a členovia. Česko-slovenská historická dráma Vlny režiséra Jiřího Mádla získala 14 nominácií, o dve nominácie menej má dráma z druhej svetovej vojny režisérky Ivety Grófovej Ema a smrtihlav. Sedem nominácií získala vojnová dráma režiséra Miloslava Luthera Spiaci účet. Všetky tri snímky sú nominované aj na cenu za najlepší hraný film. Na Slnko v sieti za réžiu sú nominovaní Iveta Grófová, Jiří Mádl a Peter Kerekes za dokument Wishing on a Star. Snímka má celkovo štyri nominácie. V kategórii dokumentárnych filmov jej konkurujú Architektúra ČSSR 58 – 89 (r. Jan Zajíček) a Prezidentka (r. Marek Šulík). Slnko v sieti za najlepšiu animovanú snímku môže získať buď celovečerný koprodukčný film Keď život chutí (r. Kristina Dufková) alebo jedna z krátkych snímok Ahoj leto (r. Martin Smatana, Veronika Zacharová) a Free the Chickens (r. Matúš Vizár). V kategórii najlepší filmový scenár je nominovaná štvorica filmov. O sošku sa uchádzajú Iveta Grófová a Peter Krištúfek (in memoriam)  s Emou a smrtihlavom, Jiří Mádl (Vlny), Peter Kerekes (Wishing on a Star) a Petr Jarchovský (Keď život chutí ). Keď život chutí má aj tretiu nomináciu – za hudbu (Michal Novinski. Tri nominácie má tiež Smršť režiséra Petra Bebjaka, po dve nominácie získali...
Záber z filmu ČERNÁK. Foto: PubRes

recenzia ČERNÁK

Vravím si, že ak mainstreamové diváctvo dospeje k takejto interpretácii pokračovania príbehu o mafiánskom bosovi, režisérovi Jakubovi Kronerovi a scenáristovi Mirovi Šifrovi sa podarilo nájsť správnu odpoveď na kritiku voči filmovému portrétovaniu skutočného zločinca v čase, keď žiada o podmienečné prepustenie. V recenzii prvej časti MIKI som filmu vyčítala nekonzistentné stvárnenie skutočného protagonistu a epizodické rozprávanie, ktoré ilustrovalo známe fakty zo života Mikuláša Černáka. Je potešujúce, že druhá časť ČERNÁK na tieto neduhy trpí v oveľa menšej miere. Bez ohľadu na kritické výhrady sa MIKI stal rekordérom návštevnosti roka 2024 – pozrelo si ho 390-tisíc divákov a diváčok. Ponechajme bokom, že ak by išlo o gangsterku o fiktívnom mafiánovi a nie o príbeh inšpirovaný skutočnými osobami a udalosťami, dozaista by nevyvolala toľko kontroverzie a sotva by vzbudila taký záujem publika. A vynechajme tiež úvahu o tom, či je rozdelenie filmu na dve časti a zároveň spracovanie vo forme minisérie producentskou stratégiou, ktorá ctí princíp hodnoty za peniaze, alebo ide o maximálnu exploatáciou jedinej látky. Druhý diel totiž prichádza do kín v čase rastúcej spoločensko-politickej nestability. A v recepčnom poli nachádza diváctvo scitlivené na obraz bezvládia, chaosu a prerastania politickej moci organizovaným zločinom. Hoci sa viaže na obdobie spred vyše dvadsiatich rokov, rezonuje s dnešnou realitou a nedôverou v štát. Ak dokáže žánrovou formou demaskovať ich korene, nezaškodí sa tejto kolektívnej (seba)reflexii podrobiť...
Zobraziť všetky články