Fotografia z filmu Nikto ma nemá rád
Písmo: A- | A+

Réžia: Petr Kazda, Tomáš Weinreb
Scenár: Petr Kazda, Tomáš Weinreb
Kamera: Juraj Chlpík
Hrajú: Rebeka Poláková, Barbora Bobuľová, Miroslav Hanuš, Hana Vágnerová

Sára, atraktívna 29-ročná žena, pracuje ako sekretárka na armádnom veliteľstve v Prahe. Napriek tomu, že je obklopená mužmi, je slobodná a nezadaná. Všetko sa zmení, keď stretne Martina, galantného a jemného muža, do ktorého sa bezhlavo zamiluje. Martin jej lásku opätuje a urobí, čo ešte nikdy neurobil. Ukáže Sáre svoje nahé telo. Sára zisťuje, že Martin je intersexuál. Počiatočný šok ju však neodradí a s Martinom sa stanú nerozlučnými. Až do chvíle, keď Sára vyzradí Martinovo tajomstvo.

Žáner: dráma
Dĺžka: 105 min.
Odporúčaná prístupnosť: nevhodné pre vekovú skupinu maloletých do 18 rokov
Distribútor: Bontonfilm
Premiéra: 9. 1. 2025

Foto: Bontonfilm

Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Hammarskjöld – Boj za mier. Foto: Film Europe

Festival škandinávskych filmov sa sústredí na príbehy o politickej moci

Posledný januárový týždeň bude patriť už po jedenásty raz festivalu severskej kinematografie SCANDI. Okrem jedenástich filmov premietaných naprieč Slovenskom v 36 mestách sa v kine Film Europe v bratislavskom Pisztoryho paláci bude opäť aj diskutovať na sprievodných podujatiach. Prehliadku slávnostne otvorí strhujúca konverzačná dráma Hammarskjöld – Boj za mier režiséra Pera Flyho. Uvedie ju Cinema City Eurovea v Bratislave 22. januára 2025. Film nazerá na poslednú etapu života slávneho diplomata a jeho dilemu medzi osobným a pracovným životom. Spracúva portrét švédskeho politika a štátnika Daga Hammarskjölda, ktorého John F. Kennedy považoval za najväčšieho štátnika minulého storočia. Strhujúca životopisná dráma režiséra Pera Flyho v hlavnej úlohe so švédskou hviezdou Mikaelom Persbrandtom získala nominácie na osem švédskych filmových cien Guldbagge. Vyhnúť sa temnote Quisling – Posledné dni režiséra Erika Poppeho prináša pohľad do temnoty a odhaľuje ambivalentné motívy cez intímny rozhovor kňaza s nacistickým kolaborantom. Snímka Raketa feministickou optikou s horko-sladkým absurdným tónom skúma bezčasie studenej vojny v 80. rokoch. Diváci budú mať aj exkluzívnu príležitosť vidieť na veľkom plátne prvé dve epizódy oceňovaného a ostro komediálneho seriálu Hra o moc, ktorý vo februári v plnom rozsahu dorazí na platformu Edisonline. Islandský multižánrový thriller Chlad otvára brány šialenstva na pozadí nevyjasneného prípadu záhadnej smrti dvoch...
Až na veky. Foto: Filmtopia

Recenzia Až na veky 

Skutočne počúvať je náročné. Ešte náročnejšie je načúvať samému sebe. Nórska režisérka Lilja Ingolfsdottir o tom presviedča vo svojom dlhometrážnom debute Až na veky, ktorý na Medzinárodnom filmovom festivale v Karlových Varoch získal hneď niekoľko ocenení. Snímka nás núti zamyslieť sa nad tým, čo cítime, keď sa pozeráme do zrkadla, a predstavuje známe dialógy z novej perspektívy. Stačí však hodina a štyridsaťštyri minút na nápravu úplne všetkého?  Dravá, čerstvo rozvedená matka Marie (Helga Guren) má v hľadáčiku nový úlovok – stále pozitívne naladeného Sigmunda (Oddgeir Thune). Nenápadné koketovanie prejde do vážneho vzťahu. Sigmund je však často na cestách a Marie ostáva, klasicky, na udržiavanie domácnosti sama. To, čo zozačiatku vyzerá ako nespokojná manželka v dôsledku neprítomnosti partnera, sa rýchlo preklopí do omnoho náročnejšieho problému. Hádka s manželom ústi do agresívneho amoku. Sigmund zvažuje odchod zo vzťahu. Marie je rozhodnutá urobiť čokoľvek, aby nestratila ďalšieho dôležitého človeka vo svojom živote. Postupne prichádza na to, že vina, ktorú celý čas pripisovala Sigmundovi, sa začína u nej samej.  Univerzálna téma vzťahov neúnavne vypĺňa celých stoštyri minút snímky. Herečka Helga Guren a jej filmový partner Oddgeir Thune vo filme Až na veky nemôžu byť rozdielnejší – Thuneho pomerne flegmatická a bezproblémová postava vyvažuje ostrosť hlavnej hrdinky. Herečka Guren za jej stvárnenie získala vo Varoch jednu...
Zobraziť všetky články