Creative Europe Desk Slovensko informuje: Podporu získali Pubres aj APAF

26.08 2024
Písmo: A- | A+

V prvom polroku 2024 získali slovenské spoločnosti v rámci podprogramu MEDIA celkom 410 515,63 eur, z toho vo výzve CREA-MEDIA-2024-TVONLINE / TV A ONLINE PROJEKTY získala spoločnosť  Pubres ako partner projektu Agnes 204 757,90 eur, vo výzve CREA-MEDIA-2024-INNOVBUSMOD / INOVATÍVNE NÁSTROJE A BUSINESS MODELY získala Asociácia producentov animovaného filmu (APAF) ako partner projektu Animation HUB 24 005,45 eur, v rámci výzvy CREA-MEDIA-2024-MARKETNET / TRHY získala Asociácia producentov animovaného filmu ako partner projektu CEE ANIMATION SIP 46 752,28 eur a v rámci výzvy CREA-MEDIA-2024-DEVSLATE / VÝVOJ BALÍKOV EURÓPSKYCH PROJEKTOV získala spoločnosť Artichoke 135 000 eur. Uvedené podpory vstúpia do platnosti po podpise zmlúv. Všetkým úspešným žiadateľom srdečne gratulujeme!

Európska komisia a EACEA finalizujú pracovný program Kreatívnej Európy na budúci rok. V jeho rámci a v podprograme MEDIA boli predbežne definované podmienky, za ktorých sa môžu produkčné spoločnosti uchádzať o finančnú podporu v rámci rôznych výziev podpory vývoja projektov. V rámci výzvy Vývoja koprodukčných európskych projektov platí, že žiadateľ môže byť koordinátorom iba jednej žiadosti, ale môže byť partner v rámci inej žiadosti. Žiadatelia, ktorí získali podporu v rámci Vývoja balíkov alebo minibalíkov európskych projektov, nemôžu v ďalšej výzve žiadať finančné prostriedky na ďalší balík projektov. Rovnaký projekt sa nemôže objaviť v rôznych výzvach podpory vývoja, a to aj vrátane podpory videohier a imerzných diel. V rámci Podpory TV a online nemôže byť vysielateľ majoritným producentom projektu.

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Milan Ondrík vo filme Ema a smrtihlav

Nenávistný naratív môže stiahnuť každého, kto sa s ním zahráva

V búrlivých štyridsiatych rokoch minulého storočia sa svet zmieta vo vojne a vojnová Slovenská republika si buduje identitu na nenávisti k menšinám. Česi, Maďari, Židia, Rómovia sa stávajú problémom v očiach gardistov aj ich sympatizantov v radoch bežného obyvateľstva. Silnejúci nacionalizmus postihne aj maďarskú vdovu Mariku, ktorá prichádza o prácu v arizovanom krajčírskom salóne v centre Bratislavy. Do jej obce prichádzajú gardisti s jasnou misiou: „Zasiať krv slovenskú do tohto nenašského kúta slovenských hraníc!“ Marika sa snaží držať v ústraní, jednak pre svoj pôvod, jednak pre tajomstvo, ktoré ukrýva – malého židovského chlapca. Aj tak sa však ocitá v centre pozornosti dvoch mužov – kapitána Hlinkovej gardy a nemeckého nacistického dôstojníka. „Projekt Ema a smrtihlav ma oslovil svojou jedinečnou atmosférou a témou. Historická dráma z éry slovenského štátu mi poskytla priestor na autorské a výtvarne silné spracovanie chúlostivej témy budovania národnej identity Slovákov počas druhej svetovej vojny. Dej filmu sa odohráva v prirodzene multikultúrnej Bratislave a blízkych Podunajských Biskupiciach, v tej dobe osídlených maďarským etnikom. Snažila som sa príbehu ponechať základný pôdorys. Zmenila som však ,uhol pohľaduʻ,“priblížila svoju víziu v press kite režisérka Iveta Grófová. Do projektu vstúpila po tragickej nehode autora knižnej predlohy, spisovateľa a filmára Petra Krištúfka. Ten mal...
Zakladajúci členovia FACE_

Vznikla Federácia filmových akadémií Európy – FACE

Počas stretnutia v Luxembursku diskutovali zástupcovia európskych akadémií napríklad aj na témy prípadnej paneurópskej prehliadky a vytvorenia spoločnej značky Best EU Films Collection. Tá by označovala víťazné filmy ocenené národnými filmovými cenami v každej európskej krajine tak, aby sa zvýšila viditeľnosť týchto filmov a ich distribučný potenciál v iných európskych krajinách. Jednotlivé národné akadémie spolupracovali od roku 2006 prostredníctvom neformálneho združenia Film Academy Network Europe. „Od vzniku Film Academy Network Europe spred 18 rokov sme prešli významným rastom. Najmä počas pandémie sme si uvedomili, ako veľa máme spoločného a koľko prínosu vieme zabezpečiť zdieľaním skúseností a spoluprácou,“ povedal Matthijs Wouter Knol, riaditeľ Európskej filmovej akadémie a člen predstavenstva novej federácie. „Založenie FACE predstavuje zaujímavú novú kapitolu. Obnovená spolupráca v Európe je kľúčová v čase, keď je otvorene kladená otázka dôležitosti kultúrnej politiky a podpory európskeho filmu.“ Federácia vznikla z potreby formalizovať vzťahy medzi akadémiami. Spojili sa, aby zastupovali spoločné záujmy a synergizovali širokú škálu svojich aktivít v rámci rôznorodých odvetví filmového priemyslu. To zahŕňa rokovania s európskymi a národnými zákonodarcami, aby bola európska kinematografia aj naďalej vnímaná ako významné kultúrne dedičstvo a podstatný ekonomický faktor. Budúcnosť európskeho filmu musí byť podľa členov FACE spoločne chránená a podporovaná filmovými akadémiami na celom kontinente....
Zobraziť všetky články