Creative Europe Desk Slovensko informuje: Výzvy a uzávierky

Písmo: A- | A+

Viaceré výzvy programu Kreatívna Európa, podprogramu MEDIA, boli publikované 26. septembra:

Výzva European Slate Development / Vývoj balíkov európskych projektov

Je určená pre nezávislých producentov a balíky vývoja 3 – 5 projektov.

Uzávierka je 5. decembra 2024.

Výzva Video Games and Immersive content development / Vývoj vidohier a imerzných diel.

Prípustní žiadatelia sú spoločnosti vyvíjajúce videohry a diela imerzného obsahu.

Uzávierka je 12. februára 2025.

Výzva TV and online content / TV a online projekty

Výzva pre producentov a diela primárne určené pre TV a online vysielanie.

Uzávierka je 5. decembra 2024.

Výzva Skills and Talents Development / Talenty a zručnosti (tréning)

Podpora tréningových aktivít pre profesionálov.

Uzávierka je 24. apríla 2025.

Výzva MEDIA360

Prípustní žiadatelia sú európske spoločnosti a ide o podporu pre projekty kombinujúce aktivity z rôznych oblastí.

Uzávierka je 9. januára 2025.

Výzva Innovative tools and business model / Inovatívne nástroje a obchodné modely

Je určená pre európske spoločnosti a projekty vytvárajúce  nové nástroje na zvýšenie efektívnosti audiovizuálneho trhu a nové obchodné modely.

Uzávierka je 16. januára 2025.

Výzva Audience development and Film Education / Vývoj publika a filmová výchova

Európske spoločnosti a podpora projektov práce s publikom a filmového vzdelávania.

Uzávierka je 27. marca 2025.

Výzva Films on the Move / Filmy v pohybe

Výberová podpora distribúcie určená pre distribučné spoločnosti.

Uzávierka je 20. marca 2025.

Všetky výzvy v rámci tretieho piliera programu Kreatívna Európa, medziodborovej oblasti (Cross Sector) boli publikované 22. októbra:

Innovation Lab

Projekty medziodborovej spolupráce medzi audiovizuálnym prostredím a ďalšími kultúrnymi odvetviami.

Uzávierka je 24.apríla 2025.

Media Literacy

Podpora medzinárodných aktivít v oblasti mediálnej gramotnosti a vzdelávania.

Uzávierka je 6.marca 2025.

Media Freedom Rapid Response Mechanism

Podpora projektov poskytujúcich praktickú pomoc pri ochrane ohrozených novinárov.

Uzávierka je 15. januára 2025.

Media Pluralism Monitor

Uzávierka je 14. januára 2025.

Journalism partnership – Collaboration / Pluralism

Podpora projektov, ktoré riešia štrukturálne a technologické zmeny v mediálnom sektore, zvyšujú kvalitu noriem mediálnej produkcie a prinášajú nové obchodné modely. Výzva je rozdelená na dve oblasti (spolupráca a pluralizmus).

Uzávierka je 27. februára 2025.

Všetky podrobné informácie je možné nájsť na stránke www.cedslovakia.eu a samozrejme naša kancelária je k dispozícii, čo sa týka konzultácií pre potenciálnych žiadateľov vo všetkých výzvach.

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Creative Europe Desk Slovensko informuje: Výzvy a uzávierky

Viaceré výzvy programu Kreatívna Európa, podprogramu MEDIA, boli publikované 26. septembra: Výzva European Slate Development / Vývoj balíkov európskych projektov Je určená pre nezávislých producentov a balíky vývoja 3 – 5 projektov. Uzávierka je 5. decembra 2024. Výzva Video Games and Immersive content development / Vývoj vidohier a imerzných diel. Prípustní žiadatelia sú spoločnosti vyvíjajúce videohry a diela imerzného obsahu. Uzávierka je 12. februára 2025. Výzva TV and online content / TV a online projekty Výzva pre producentov a diela primárne určené pre TV a online vysielanie. Uzávierka je 5. decembra 2024. Výzva Skills and Talents Development / Talenty a zručnosti (tréning) Podpora tréningových aktivít pre profesionálov. Uzávierka je 24. apríla 2025. Výzva MEDIA360 Prípustní žiadatelia sú európske spoločnosti a ide o podporu pre projekty kombinujúce aktivity z rôznych oblastí. Uzávierka je 9. januára 2025. Výzva Innovative tools and business model / Inovatívne nástroje a obchodné modely Je určená pre európske spoločnosti a projekty vytvárajúce  nové nástroje na zvýšenie efektívnosti audiovizuálneho trhu a nové obchodné modely. Uzávierka je 16. januára 2025. Výzva Audience development and Film Education / Vývoj publika a filmová výchova Európske spoločnosti a podpora projektov práce s publikom a filmového vzdelávania. Uzávierka je 27. marca 2025. Výzva Films on the Move / Filmy v pohybe Výberová podpora distribúcie určená pre distribučné spoločnosti. Uzávierka je...
Záber z dokumentu Otázka budúcnosti. FOTO: ASFK

recenzia Otázka budúcnosti

Nádielku istoty, že hudobné symboly sa nemenia celé desaťročia, si v bráne do dospelosti môže dovoliť každá maturitná trieda. Navždy sa zachová, já slyším nonstop, som zlý k ženám a you are the dancing queen spravidla na večierku roka nikdy nechýbajú. V súlade s popovým dedičstvom minulosti však maturanti zakaždým tu a teraz čelia otázke, čo ďalej so životom v krajine, kde do osemnástich vyrastali. Pálčivo aktuálne o tom vypovedá dokument Otázka budúcnosti. Šuchorenie statusu Začal sa školský rok, vstupujeme do atmosféry maturitného ročníka bratislavského 1. súkromného gymnázia na Bajkalskej ulici. Práve prebiehajú prípravy na stužkovú slávnosť.  Študenti a študentky by si svoj sviatok chceli riadne užiť, ešte kým sa začnú pripravovať na priebežné maturitné testy, ale do učenia sa musia pustiť už v októbri. Preto si dátum stužkovej naplánovali na 30. september 2023.  Zhodou okolností je to deň, keď sa na Slovensku konajú parlamentné voľby. Voľby, ktoré rozhodnú, akou cestou sa krajina bude v ďalších rokoch uberať. Triedna zostava už dosiahla plnoletosť a v deň stužkovej pôjde voliť po prvý raz. Ráno všetci hodia obálku do urny, večer v oblekoch a róbach konečne pocítia ten našuchorený status dospelosti, po ktorom v kútiku duše túži aj najväčší rebel v ich veku.  Možnosť zachytiť proces generačného uvažovania práve v tejto fáze vývoja bola pre režiséra...
Jozef Ružička / Zdroj: SFÚ

Jozef Ružička

Pochádzal o živnostníckej z rodiny. Jeho otec v okolí Trnavy vyrábal rôznorodé čistiace nástroje ako cirokové metly, pracie kefy či zmetáky. Počas obdobia Slovenského štátu v roku 1942 začal Jozef Ružička pracovať ako asistent kamery vo filmovej spoločnosti Nástup. Mal len osemnásť rokov. Toto rozhodnutie sa preňho stalo zásadným. V tom čase tam už pracovali významné mená našej domácej kinematografie, ako napríklad Karol Krška. V roku 1943 nádejný kameraman nastúpil na povinnú základnú vojenskú službu. Pridelený bol do oddielu na východnom Slovensku. Pred vypuknutím Slovenského národného povstania časť vojska v tomto regióne išla na východný front alebo do pracovných táborov. Práve tam smeroval aj Jozef Ružička. Pobyt v tábore sa, prirodzene, podpísal na jeho zdravotnom stave.  Ružička participoval na audiovizuálnom zachytávaní štátnej propagandy a fašistickej vlády. Pôvodne sa vyučil za fotografa a svoje remeslo ovládal dokonale. Reštauroval viaceré negatívy filmového materiálu a vyhotovené fotografie aj profesionálne upravoval. Dôraz kládol primárne na funkčnú kompozíciu a precízne svietenie. Zameriaval sa rovnako profesionálne na prírodné scenérie ako na výjavy ľudských konštelácií. Práve vďaka tejto schopnosti a správnemu kompozičnému videniu sa mu v Nástupe veľmi darilo. Postupne sa z asistenta kamery vypracoval na pozíciu hlavného kameramana vo vlastnej tvorbe. Najprv pracovali väčšinou len s ľahkými ručnými kamerami, resp. so stredne ťažkými kamerami BH a Šlechta a nechcel sa ich vzdať. Postupne...
Zobraziť všetky články