Láska na vlásku bodovala v televízii, uspel aj Pacho

V októbri minulého roka mala v kinách premiéru filmová rozprávka Mariany Čengel Solčanskej Láska na vlásku a cez vianočné sviatky dokázala pritiahnuť aj pozornosť televíznych divákov. Podľa údajov spoločnosti PMT/TNS SK sa Láska na vlásku stala vlani najsledovanejším domácim filmom v slovenských televíziách, keď si ju pozrelo 681 000 divákov (sledovanosť 14,6 percenta, trhový podiel 29,4 percenta). Na druhej priečke sa umiestnila štyridsať rokov stará, no stále populárna komédia Martina Ťapáka Pacho, hybský zbojník so 612 000 divákmi (sledovanosť 13,1 percenta, trhový podiel 26,3 percenta). Za ňou sa ocitla tretia časť Ťapákovho televízneho projektu Sváko Ragan, ktorú si pozrelo 457 000 ľudí (sledovanosť 9,8 percenta, podiel na trhu 20,2 percenta) a v desiatke najsledovanejších slovenských titulov sa umiestnili aj ďalšie dva diely Sváka Ragana (na piatom a siedmom mieste). Štvrté miesto obsadila Jakubiskova rozprávka Perinbaba, ku ktorej rovnako ako k Pachovi vykonáva práva výrobcu Slovenský filmový ústav. Perinbabu videlo 456 000 divákov (sledovanosť 9,8 percenta, trhový podiel 24,5 percenta) a bolo to koncom minulého roka. Tento film sa však v TOP 10 nachádza ešte raz, na deviatom mieste – jeho vysielanie zo začiatku roku 2014 si totiž nedalo ujsť 304 000 divákov (sledovanosť 6,5 percenta, trhový podiel až 27,1 percenta). Ak sa pozrieme na rebríček sledovanosti, ktorý zahŕňa aj zahraničné filmy, tak celkovo bola vlani medzi slovenskými televíznymi divákmi najúspešnejšia česká rozprávka Tri oriešky pre Popolušku (so 784 000 divákmi), ktorá si zopakovala prvenstvo z roku 2013. Druhý skončil americký film Útek z väzenia a tretiu priečku obsadil slovenský zástupca – Láska na vlásku. Zo slovenských snímok sa v tomto rebríčku umiestnil ešte Pacho, hybský zbojník na piatej priečke.

dan

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať: