Fotografia z filmu Animale. Foto: Film Europe
Písmo: A- | A+

Réžia: Emma Benestan
Scenár: Emma Benestan, Julie Debiton
Kamera: Ruben Impens
Strih: Clémence Diard
Hudba: Yan Wagner
Hrajú: Oulaya Amamra, Damien Rebattel, Claude Chaballier, Elies-Morgan Admi-Bensellam

Francúzska Camargue je neslávne známa tradičnými pretekmi býkov, ktoré sú vzrušujúcim a elegantným súbojom zručnosti a rešpektu medzi človekom a zvieraťom. Dvadsaťdvaročná Nejma, obklopená mužmi, tvrdo trénuje, aby si splnila sen o víťazstve v nadchádzajúcom behu každoročnej súťaže, keď komunitou otrasie správa o besniacom a agresívnom býkovi na úteku. Všade sa vraždia mladí muži a zviera sa ešte nikomu nepodarilo ani len zhliadnuť. V snímke Animale Emma Benestanová skúma cestu mladej ženy, ktorá je odhodlaná stať sa toreádorkou. Táto drsná francúzska dráma intenzívnym spôsobom buduje kontrast medzi ženskou silou a tradičnou maskulinitou. Film na pozadí juhofrancúzskej tradície býčích zápasov odhaľuje vyčerpávajúci boj medzi osobnými ambíciami a zakorenenými rodovými rolami.

Žáner: dráma, horor
Dĺžka: 101 min.
Jazyková verzia: české titulky
Odporúčaná prístupnosť: nevhodné pre vekovú skupinu maloletých do 15 rokov

Obsahové deskriptory: násilie, strach
Distribútor: Film Europe
Premiéra: 5. 6. 2025

Foto: Film Europe

Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Zátišia (r. Helke Misselwitz, 1984). Foto: Medzinárodný festival krátkych filmov Oberhausen

ohlasy Umelecká autonómia a polyfónia

Takýmto titulom deklarovalo svoju festivalovú filozofiu nové vedenie Medzinárodného festivalu krátkych filmov v Oberhausene, ktorého 71. ročník sa uskutočnil v dňoch od 29. apríla do 4. mája. Manifestácia otvorenosti myslenia o filme vyjadruje snahu vymedziť sa voči účelovým politickým konfrontáciám a ostrakizácii festivalu. Po minuloročnej napätej atmosfére sporu o formách prejavovania podpory či angažovanosti a s nálepkou „sionistického“ festivalu sa nové vedenie spolu s tímom kurátorov pokúsili v spoločnom úvodnom vyhlásení pripomenúť to najpodstatnejšie z jeho ideovej podstaty. V prvom rade ho definujú ako priestor pre nezávislosť a rôznorodosť estetických postojov v programe festivalu. „Krátky film podľa nás reprezentuje jedinečný experimentálny potenciál filmovej kondenzácie – hravý formát, ktorý je krátky, ale nie redukujúci.“ Formát krátkeho filmu festival vytrvalo propaguje ako katalyzátor i výkladnú skriňu nových vývojových trendov. Plus, v Oberhausene akoby vždy paradoxne platilo, že krátkosť filmu je ideálna na provokatívnosť, kontroverznosť či výbušnosť výpovede. Svoj tradične nekonformný pohyb v tomto „poli tenzie“ festival potvrdil aj tohto roku v hlavnom tematickom programe, ktorý bol venovaný filmom „najbližšieho“ suseda z čias studenej vojny – Nemeckej demokratickej republiky. Z hľadiska možností kontaktov, výberu filmov a ich prezentácie bol ľad ešte tenší ako pri iných socialistických krajinách. Pri festivalových „susedských“ rokovaniach hrali rolu ideologické predsudky, podozrievanie (aj z domácich prostredí), resp. odlišné predstavy o sebaprezentácii. Každá voľba filmu sa mohla stať a často...
Zobraziť všetky články