Fotografia z filmu Mickey 17
Písmo: A- | A+

Réžia: Džun-ho Pong/Bong Joon Ho
Námet: Edward Ashton – román Mickey 7 (2022)
Scenár: Džun-ho Pong/Bong Joon Ho, Edward Ashton
Kamera: Darius Khondji
Hudba: Jung Jae-il
Hrajú: Robert Pattinson, Steven Yeun, Mark Ruffalo, Toni Collette, Naomi Ackie, Thomas Turgoose, Daniel Henshall, Chelsea Li, Spike White, Sam Woodhams

Šesť rokov po oscarovom Parazitovi prichádza juhokórejský režisér Džun-ho Pong/Bong Joon Ho s ďalším filmom. Hrdinom sci-fi Mickey 17 je Mickey Barnes, ktorý vykonáva tie najnebezpečnejšie úlohy potrebné na misii kolonizovať ľadový svet Niflheim. Je „postrádateľný“. To znamená, že keď jeden Mickey zomrie, na jeho miesto sa naklonuje ďalší, pričom väčšina jeho spomienok je nedotknutá. Počas jednej regenerácie však nejde všetko podľa plánu.
Edward Ashton napísal i pokračovanie knihy Mickey 7 s názvom Antimatter Blues (2023) a tak uvidíme či sa dočkáme aj jej filmového spracovania.

Žáner: komédia/sci-fi
Dĺžka: 137 min.
Jazyková verzia: anglicky so slovenskými titulkami / maďarský dabing
Odporúčaná prístupnosť: nevhodné pre vekovú skupinu maloletých do 15 rokov
Obsahové deskriptory: násilie, vulgarizmy
Distribútor: Continental film
Premiéra: 6. 3. 2025

Foto: Continental film

Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Reklamný film Vynález je štruktúrovaný ako mockumentárna reportáž o domácom majstrovi. Foto: archív SFÚ

digitálne kino Reklama: populárna i trochu vedecká

V rubrike Z filmového archívu do digitálneho kina vám postupne predstavujeme kinematografické diela z Národného filmového archívu SFÚ, ktoré prešli procesom digitalizácie, sú dostupné vo formáte DCP (Digital Cinema Package), a teda ich možno premietať aj v digitálnych kinách. Medzi digitalizovanými krátkymi filmami z konca 50. a začiatku 60. rokov minulého storočia nájdeme aj viacero pozoruhodných reklám. Zoštátnená československá ekonomika v čase budovania socializmu síce úspešne zrušila voľný trh, no zároveň potrebovala vytvárať povedomie o výrobkoch štátnych podnikov. Podistým (aj) v dôsledku absencie hospodárskej súťaže sa v reklamných filmoch tohto obdobia – popri samozrejmom vymenúvaní výhod používania jednotlivých produktov – občas objavia i osvetové prvky, ktoré vedú obyvateľstvo napríklad k hygienickým návykom (Kozmetika I. a Kozmetika II. Pavla Čalovku) či k zdravému životnému štýlu a dopĺňaniu vitamínu D (Horské slnko Dimitrija Plichtu), alebo ktoré propagujú hoci zber opadaných jabĺk (Jablká – padavky Jaroslava Pograna). Viaceré produktové reklamy z konca 50. rokov dnes majú nesporný šarm. Príkladom pôvabnej (a predsa trochu znepokojivo autoritatívnej) reklamy je Akcia BL (1959) Floriána Andrisa. Sledujeme v nej raziu v tanečnej kaviarni Lotos club, zameranú na pánov so strniskom na tvári. Či sa to bradáčom páči alebo nie – naložia ich do dodávky a odvezú z podniku preč. Vzápätí všetci títo muži s úsmevom na tvári a s hladkými lícami vystupujú z obrovskej papierovej škatule s nápisom holiaci krém Barbus....
Kameraman Martin Štrba si na Art Filme prevezme cenu Zlatá kamera. Foto: Martin Štrba

Zlatú kameru si z Art Filmu odnesie Martin Štrba

Významný slovenský filmový kameraman Martin Štrba si na 31. ročníku Medzinárodného filmového festivalu Art Film Košice prevezme ocenenie Zlatá kamera za svoj jedinečný umelecký prínos slovenskej a českej kinematografii.  Martin Štrba patrí k najvýznamnejším a najvyťaženejším slovenským kameramanom súčasnosti. Absolvent pražskej FAMU sa po skončení štúdií presunul do bratislavského Štúdia krátkych filmov, kde sa začala jeho dlhoročná spolupráca s režisérom Martinom Šulíkom, ktorá sa stala kľúčovou pre slovenskú kinematografiu 90. rokov. Spolu vytvorili viacero oceňovaných filmov. Patria medzi ne snímky Všetko čo mám rád (1992), Záhrada (1995), Krajinka (2000), ale aj neskoršie diela ako Tlmočník (2018), Muž so zajačími ušami (2020) či Kôň (2022). Film Záhrada, ktorý predstavuje vrcholnú spoluprácu Martina Štrbu s režisérom Martinom Šulíkom, tento rok oslavuje 30 rokov od svojho vzniku. Tohtoročný IFF Art Film ho uvedie vo svojom programe. Nakrúcal aj s Agnieszkou Holland Okrem spolupráce s režisérom Šulíkom je významná aj Štrbova dlhoročná tvorba s českým režisérom Vladimírom Michálkom. Ich spoločné filmy Je třeba zabít Sekala (1998), Anděl Exit (2000)či Babie leto (2001) patria medzi významné tituly českej kinematografie. Výraznú stopu Martin Štrba zanechal aj vo filmoch režisérok Michaely Pavlátovej a Agnieszky Holland. S druhou menovanou pracoval na filme Jánošík - Pravdivá história (2009) alebo...
Zobraziť všetky články