Fotografia z filmu Neobrúsený diamant
Písmo: A- | A+

Réžia: Agathe Riedinger
Scenár: Agathe Riedinger
Kamera: Noé Bach
Hudba: Audrey Ismael
Hrajú: Malou Khebizi, Idir Azougli, Andréa Bescond, Alexis Manenti, Antonia Buresi, Guillaume Verdier

Liane, 19-ročná mladá žena, žije so svojou matkou a sestrou v južnom Francúzsku. Jej najväčšou túžbou je byť objavená, milovaná a stať sa „niekým“. Preto je úplne posadnutá krásou, verí, že práve táto cesta ju privedie k tomu, aby sa z nej stala celebrita. Sníva o svete reality show a zdá sa, že sa na ňu konečne usmeje šťastie, keď ju jedného dňa pozvú na konkurz. Liane cíti, že táto príležitosť by mohla byť odrazovým mostíkom k sláve a bohatstvu.
Neobrúsený diamant mal svetovú premiéru v súťažnej sekcii na Medzinárodnom filmovom festivale v Cannes a režisérka Agathe Riedinger bola nominovaná na Césara za najlepší debut a Malou Khebizi za najlepší ženský objav.

Žáner: dráma
Dĺžka: 103 min.
Jazyková verzia: francúzsky s českými titulkami
Odporúčaná prístupnosť: nevhodné pre vekovú skupinu maloletých do 18 rokov
Obsahové deskriptory: diskriminácia, nahota, násilie, sex, vulgarizmy
Distribútor: Vertigo Distribution
Premiéra: 24. 4. 2025

Foto: Vertigo Distribution

Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Reklamný film Vynález je štruktúrovaný ako mockumentárna reportáž o domácom majstrovi. Foto: archív SFÚ

digitálne kino Reklama: populárna i trochu vedecká

V rubrike Z filmového archívu do digitálneho kina vám postupne predstavujeme kinematografické diela z Národného filmového archívu SFÚ, ktoré prešli procesom digitalizácie, sú dostupné vo formáte DCP (Digital Cinema Package), a teda ich možno premietať aj v digitálnych kinách. Medzi digitalizovanými krátkymi filmami z konca 50. a začiatku 60. rokov minulého storočia nájdeme aj viacero pozoruhodných reklám. Zoštátnená československá ekonomika v čase budovania socializmu síce úspešne zrušila voľný trh, no zároveň potrebovala vytvárať povedomie o výrobkoch štátnych podnikov. Podistým (aj) v dôsledku absencie hospodárskej súťaže sa v reklamných filmoch tohto obdobia – popri samozrejmom vymenúvaní výhod používania jednotlivých produktov – občas objavia i osvetové prvky, ktoré vedú obyvateľstvo napríklad k hygienickým návykom (Kozmetika I. a Kozmetika II. Pavla Čalovku) či k zdravému životnému štýlu a dopĺňaniu vitamínu D (Horské slnko Dimitrija Plichtu), alebo ktoré propagujú hoci zber opadaných jabĺk (Jablká – padavky Jaroslava Pograna). Viaceré produktové reklamy z konca 50. rokov dnes majú nesporný šarm. Príkladom pôvabnej (a predsa trochu znepokojivo autoritatívnej) reklamy je Akcia BL (1959) Floriána Andrisa. Sledujeme v nej raziu v tanečnej kaviarni Lotos club, zameranú na pánov so strniskom na tvári. Či sa to bradáčom páči alebo nie – naložia ich do dodávky a odvezú z podniku preč. Vzápätí všetci títo muži s úsmevom na tvári a s hladkými lícami vystupujú z obrovskej papierovej škatule s nápisom holiaci krém Barbus....
Kameraman Martin Štrba si na Art Filme prevezme cenu Zlatá kamera. Foto: Martin Štrba

Zlatú kameru si z Art Filmu odnesie Martin Štrba

Významný slovenský filmový kameraman Martin Štrba si na 31. ročníku Medzinárodného filmového festivalu Art Film Košice prevezme ocenenie Zlatá kamera za svoj jedinečný umelecký prínos slovenskej a českej kinematografii.  Martin Štrba patrí k najvýznamnejším a najvyťaženejším slovenským kameramanom súčasnosti. Absolvent pražskej FAMU sa po skončení štúdií presunul do bratislavského Štúdia krátkych filmov, kde sa začala jeho dlhoročná spolupráca s režisérom Martinom Šulíkom, ktorá sa stala kľúčovou pre slovenskú kinematografiu 90. rokov. Spolu vytvorili viacero oceňovaných filmov. Patria medzi ne snímky Všetko čo mám rád (1992), Záhrada (1995), Krajinka (2000), ale aj neskoršie diela ako Tlmočník (2018), Muž so zajačími ušami (2020) či Kôň (2022). Film Záhrada, ktorý predstavuje vrcholnú spoluprácu Martina Štrbu s režisérom Martinom Šulíkom, tento rok oslavuje 30 rokov od svojho vzniku. Tohtoročný IFF Art Film ho uvedie vo svojom programe. Nakrúcal aj s Agnieszkou Holland Okrem spolupráce s režisérom Šulíkom je významná aj Štrbova dlhoročná tvorba s českým režisérom Vladimírom Michálkom. Ich spoločné filmy Je třeba zabít Sekala (1998), Anděl Exit (2000)či Babie leto (2001) patria medzi významné tituly českej kinematografie. Výraznú stopu Martin Štrba zanechal aj vo filmoch režisérok Michaely Pavlátovej a Agnieszky Holland. S druhou menovanou pracoval na filme Jánošík - Pravdivá história (2009) alebo...
Zobraziť všetky články