Fotografia z filmu Tenisky limitky
Písmo: A- | A+

Réžia: Rob Edwards, Christopher Jenkins
Scenár: Rob Edwards
Hudba: Terrace Martin
V slovenskom znení: Martin Kaprálik, Daniel Ratimorský, Lívia Bielovič, Ivo Gogál, Michal Kaprálik,Barbara Kelíšková, Adela Mojžišová, Peter Krajčovič, Matej Landl, Tomáš Hallon, Juraj Hrčka, Bianka Bucková

Súrodenci Ty a Maxine sú jedinečným párom dizajnérskych tenisiek. Kým Ty sa zdráha opustiť pohodlie svojej škatule, Maxine sníva o dobrodružstve a nechce byť postavená na piedestál. Ich osud sa zmení, keď chlapec menom Edson vyhrá pár tenisiek v tombole, ale čoskoro mu ich ukradne tajomný Zberateľ. Keď ich unesie na svojej motorke, Ty nečakane vypadne zo škatule a ocitne sa sám v pulzujúcom New Yorku. Na ulici stretne skúseného JB, ktorý mu ponúkne pomoc výmenou za jeho cenné šperky. Spoločne sa vydávajú na vzrušujúcu cestu za Maxine, ktorá sa snaží nájsť spôsob, ako uniknúť zo zberateľovho bytu. V tomto farebnom dobrodružstve plnom hudby Ty zistí, aké dôležité je prekonať svoj strach a postaviť sa na vlastné nohy.

Žáner: animovaný/rodinný
Dĺžka: 92 min.
Jazyková verzia: slovenský dabing
Odporúčaná prístupnosť: vhodné pre všetky vekové skupiny maloletých
Distribútor: Magic Box Slovakia
Premiéra: 8. 5. 2025

Foto: Magic Box Slovakia

Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Peter Balgha (vľavo) a Martin Hollý (vpravo). Foto: archív SFÚ

Peter Balgha

Dvadsiateho siedmeho mája pred deväťdesiatimi rokmi sa narodil slovenský dramaturg, scenárista, prozaik a pedagóg Peter Balgha. Ako dramaturg sa podpísal pod najúspešnejšie snímky z dielne Televíznej filmovej tvorby zo 60. rokov ako Krotká (r. Stanislav Barabáš, 1967), Balada o siedmich obesených (r. Martin Hollý, 1968) či Sladké hry minulého leta (r. Juraj Herz, 1969). „Balghova obrovská energia sa sústredila, rozplynula a zúročila v práci pre druhých. Originálne autorské nápady odovzdával zadarmo v prospech hmlistého ,verejnoprospešnéhoʻ cieľa. Dnešná spoločnosť by ho asi vnímala ako málo asertívneho exota, ktorý sa nedokázal presadiť ako svojbytný spisovateľ,“ povedala filmová a literárna historička Jelena Paštéková v texte v denníku Sme. „Balgha bol typom moderného manažéra, akých dodnes potrebujeme aj v umení, mal neomylný zmysel pre ľudí, a preto vedel kvôli nim aj riskovať. Urobil si tým meno a súčasne aj meno bratislavskému televíznemu štúdiu,“ napísal filmový encyklopedista Richard Blech v denníku Práca v roku 1990. Vtedy sa o Balghovi už opäť mohlo hovoriť. Normalizátori ho totiž nielenže pripravili o prácu, ale aj vystrihli z titulkov diel, na ktorých sa podieľal. Takisto ho vylúčili z profesijných zväzov. Normalizácia a výsluchy na ŠtB pre jeho politické postoje a odmietnutie okupácie sa podpísali aj na jeho podlomenom zdraví. Zomrel ako invalidný dôchodca vo veku nedožitých 37 rokov. Vedel objavovať a inšpirovať Peter Balgha sa...
Zobraziť všetky články