Creative Europe Desk Slovensko informuje

Písmo: A- | A+

V septembri boli publikované nové výzvy v rámci programu Kreatívna Európa – podprogramu MEDIA:

– Výzva EACEA/18/2015, Vývoj jednotlivých projektov, má dve uzávierky – 19. novembra 2015 a 21. apríla 2016. Vo výzve sa nič zásadné (okrem jednej zmeny v terminológii) nezmenilo, všetky podmienky ostávajú rovnaké.

– Rovnaké podmienky ostali aj v schéme TV vysielanie, nová Výzva EACEA/21/2015 má dve uzávierky – 3. decembra 2015 a 26. mája 2016.

– Výzva EACEA/13/2015, Kinodistribúcia – selektívna schéma, bola publikovaná v októbri a má dve uzávierky – 1. decembra 2015 a 14. mája 2016. Podmienky sú rovnaké ako v predchádzajúcej výzve.

V dňoch 19. a 20. novembra sa v Bratislave uskutoční seminár Filmový projekt pre medzinárodný trh, ktorého cieľom je komplexne predstaviť proces efektívneho uvedenia filmového projektu na medzinárodný trh. Ozrejmí sa na ňom, čo všetko má balík projektu obsahovať, ako písať krátke literárne žánre a ktorý kedy použiť (tagline, logline, synopsu), ako priblížiť projekt budúcemu publiku a vytvárať účinné marketingové stratégie.

Pozvanie organizátorov (CHARACTER – Film Development Association a Creative Europe Desk Slovensko v spolupráci s MIDPOINT Central European Script Center) prijali experti Gabriele Brunnenmeyer, konzultantka filmových projektov a scenárov (Berlinale Talents, Sarajevo Talents, Robert Bosch Coproduction Prize), ktorá pracovala ako umelecká riaditeľka a vedúca programov Maia Workshops či Connecting Cottbus, a Domenico La Porta, šéfredaktor portálu Cineuropa.org, zakladateľ a riaditeľ spoločnosti KWEB, ktorá sa zaoberá transmediálnym rozprávaním, propagáciou crossplatformových filmov, crowd stratégiami aj sociálnymi sieťami.

Prvý deň bude seminár všeobecný a otvorený pre všetkých záujemcov až do naplnenia kapacity sály K2 v Kine Lumière, druhý deň budú medzinárodní experti poskytovať individuálne konzultácie štyrom vybraným projektom.

vs

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Mačacia odysea. Foto: Film Europe

Recenzia Mačacia odysea

Má tmavú krátku srsť, ohnivý pohľad, je prítulná, hneď by chytila za srdce citlivú ľudskú bytosť. Ľudí však v tomto príbehu nestretáva, ich existencia na Zemi sa už nezaznamenáva. Zrejme nie je náhoda, že práve ona sa túla medzi pozostatkami ich prítomnosti, stelesňujúc voľakedajší hrejivý pocit domova na modrej planéte. Mačka má predsa sedem životov. Mačacia odysea, animovaný kandidát na nastávajúceho Oscara, prichádza do slovenských kín 2. januára 2025. Hladina stúpa Potuluje sa po prazvláštnych, záhadných miestach. Niektoré nesú stopy bájnej civilizácie, vyvolávajú pocit slobody, ale nie bezpečia. Opustené obydlia rozličných tvarov a stavebných slohov zarástli hustou zeleňou. Kedysi v nich niekto zjavne prebýval, teraz sú prázdne, medzi múrmi je ticho a v zabudnutých predmetoch dennej potreby sa skrývajú duchovia minulosti.  Mačka beží popri rieke lemovanej lúkou a lesom, pod stráňami plnými kvitnúcich lúčnych kvetov. Bol by to dokonalý obrázok harmónie prírody, keby v nej zároveň nerástlo aj zvláštne napätie. Do zdanlivo idylickej atmosféry zrazu bezhlavo vbehne obrovské stádo jeleňov. Čo sa to deje? Voda v rieke začína stúpať, vylieva sa. Rozpínavý živel čím ďalej, tým mohutnejšie zaplavuje lúku, stromy, údolie aj opustené obydlia. A postupne berie so sebou všetko, čo mu príde do cesty. Utekať pred ním alebo vyskočiť na najvyšší konár stromu, kde tak...
Veronika Kolejáková, scenáristka a psychoterapeutka.

Zásadné filmy Veroniky Kolejákovej

Film Večný svit nepoškvrnenej mysle sa mi zakaždým spája s jedinečnou príležitosťou bezpečne sa pri jeho sledovaní odovzdať prežívaniu smútku a strachu z osamelosti. Žiaľ je dôležitá emócia, no väčšinou sa ho prvotne snažíme zbaviť, aby sme ho nemuseli pridlho cítiť. Bojíme sa, že sa stane neúnosným.  Večný svit Charlieho Kaufmana svojou ľahkosťou a spôsobom, akým narába s tenkou líniou medzi komickým odstupom a zaplavením, hovorí o hlbokej frustrácii, bezradnosti, a zúfalstve v boji s hrozbou prázdnoty a neutíchajúcej bolesti.  Každú bolesť prirodzene vnímame ako ohrozujúcu. Je to inštinkt, dôležitý životný signál, bolesti sa spontánne snažíme vyhnúť. Nielen v mojej terapeutickej praxi, ale aj sama pred sebou si však často musím znovu a znovu nahlas opakovať, že dotýkať sa smútku, pripustiť jeho dôležitosť a nenahraditeľnosť, prijať celú jeho hĺbku a uvedomiť si, ako veľmi nás napriek bolesti chráni a umožňuje nám v ťažkých chvíľach niečo cítiť, je jediný spôsob, ako sa z neho bezpečne a trvalo vynoriť. Vystaviť sa mu prináša nádej, ostať v znecitlivení ho paradoxne prehlbuje. Večný svit nepoškvrnenej mysle. Foto: Cinemax V duchu filozofického základu gestalt terapie, ktorej sa venujem, je podmienkou asimilácie, prispôsobenia sa, aj nevyhnutná deštrukcia. Cez konflikt medzi rozumovým prijatím straty a spomienkami sa prenesieme jedine odsmútením. Kaufman sa pohráva s možnosťou postaviť sa deštrukcii spomienok na odpor, no jeho hrdinovia pri...
Zobraziť všetky články