Creative Europe Desk Slovensko informuje

Výsledky slovenských spoločností v súvislosti s podporou programu Kreatívna Európa – MEDIA za rok 2015 môžeme označiť za solídne. Celková podpora dosiahla 543 258 eur a najväčší podiel smeroval do podpory distribúcie: v rámci výberovej podpory kinodistribúcie dostali slovenskí distribútori 91 000 eur a v rámci automatickej podpory 282 837 eur. Jednotlivé spoločnosti dostávajú nasledovnú podporu: ASFK 63 860 eur, Barracuda Movie (v súčasnosti už s názvom CinemArt SK) 3 000 eur, Continental film 92 003 eur, Film Europe 73 193 eur, ITA 25 585 eur, Magic Box 52 171 eur, Bontonfilm 44 261 eur a Garfield Film 19 764 eur. Slabšie výsledky sme zaznamenali v rámci podpory festivalov (Fest Anča 25 000 eur) a v rámci podpory vývoja jednotlivých projektov (Peter Kerekes 25 000 eur). Devätnásť slovenských kín v sieti Europa Cinemas dostalo celkovo podporu vo výške 119 421 eur.

Začiatkom roku 2016 budú mať uzávierky Výzva EACEA/15/2015, Podpora prístupu na trh – 28. 1. 2016 a Výzva EACEA/19/2015, Podpora vývoja balíkov projektov – 4. 2. 2016.

vs

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Vlastimil Herold

Vlastimil Herold

Prvým zo zakladateľov bol osamelý nadšenec Viktor Kubal so svojimi animátorskými pokusmi a prvým, vtedy ešte neozvučeným, krátkym slovenským animovaným filmom Studňa lásky (1944). Druhým bol Bohdan Slavík, zakladateľ Oddelenia triku a grafu (1951) na pôde Štúdia populárno-vedeckého filmu. Práve tam vyrástla generácia animátorov, ktorých pre animovaný film nadchol prvý profesionálny animátor Vlastimil Herold. Prvý film štátneho štúdia Pingvin (1964) nakrútil ďalší zo štvorice, Ivan Popovič, spolu s bratom Vladimírom. Vlastimil Herold sa narodil v roku 1924 v Nižnom Hrabovci v českej rodine. Po vzniku Slovenského štátu však museli Slovensko opustiť. Po presídlení do Čiech študoval na vojenskom gymnáziu a neskôr na strojníckej priemyslovke. Počas vojny navštevoval aj večerné kurzy kreslenia u maliara Vojtěcha Tittelbacha, čo zásadne ovplyvnilo jeho budúcu kariéru. Na Slovensko sa vrátil v 50. rokoch do Oddelenia triku a grafu. Spolu s manželkou, grafičkou Libušou Černou, prišiel ako „hotový animátor“ z populárneho českého animačného štúdia Bratři v triku. V rokoch 1955 – 1956 v Oddelení triku a grafu napísal a režíroval štyri reklamy, ktoré predstavujú prechod medzi „úžitkovou“ animáciou trikárov a svojbytným naratívnym filmom. Vedenie slovenského filmového podniku však animovaným filmom neprialo, keďže mohli vznikať len nad rámec trikárskej pracovnej agendy, teda vo voľnom čase trikárov. Herolda a Černú to vyčerpávalo...
Zobraziť všetky články