V apríli majú uzávierku tri výzvy schém podprogramu MEDIA, ktoré využívajú slovenskí žiadatelia najčastejšie.
– Výzva EACEA/18/2015, Vývoj – jednotlivé projekty, uzávierka je 21. apríla 2016. Je to schéma, do ktorej prichádza zo Slovenska najviac žiadostí. Zároveň ide vzhľadom na celkový počet žiadostí z celej Európy o schému, v ktorej je najväčšia konkurencia a šancu uspieť majú iba skutočne kvalitne pripravené projekty. Musia to byť projekty, ktoré majú originálnu a dobre spracovanú tému s potenciálom európskej koprodukcie a distribúcie. Keďže podprogram MEDIA je definovaný ako podpora audiovizuálneho priemyslu (nie tvorby), je takisto dôležité, aký profil má spoločnosť, ktorá žiadosť podáva, či má za sebou adekvátne skúsenosti a či rozumie mechanizmom medzinárodných trhov. To všetko si, samozrejme, vyžaduje dostatočný čas na prípravu žiadosti. Ak je projekt napísaný na poslednú chvíľu, celkom určite sa to odrazí na jeho kvalite a následne nízkom hodnotení. Všetkým potenciálnym žiadateľom odporúčame, aby prišli svoje projekty včas (tri-štyri týždne pred uzávierkou) konzultovať do našej kancelárie a aby prišli druhýkrát v okamihu, keď budú mať vyplnené formuláre (najneskôr týždeň pred uzávierkou). Väčšina úspešných projektov našu ponuku konzultácií využila, väčšina neúspešných žiadateľov nie.
– Výzva EACEA/16/2015, Podpora filmových festivalov, uzávierka je 28. apríla. Podmienky ostávajú v zásade podobné ako v predchádzajúcej výzve. Okrem splnenia základných podmienok (v programe musí byť najmenej 70 % filmov alebo minimálne 100 dlhometrážnych, prípadne 400 krátkometrážnych filmov z členských krajín MEDIA) sa berú do úvahy i ďalšie kritériá, napríklad ako festival pracuje s mladým publikom, ako sa snaží o zvyšovanie jeho mediálnej gramotnosti, aké aktivity vyvíja v čase mimo konania samotného festivalu a podobne.
– Výzva EACEA/06/2016, Podpora tréningu, má uzávierku 14. apríla a je určená spoločnostiam, ktoré realizujú tréningové programy pre profesionálov v rámci európskeho audiovizuálneho priemyslu v niekoľkých oblastiach:
– získavanie publika a tvorba, marketing, distribúcia a využívanie diel (s dôrazom na nové metódy, založené na digitálnych technológiách),
– finančné a obchodné riadenie s dôrazom na inovatívne prístupy k finančným prostriedkom a nové obchodné modely produkcie a distribúcie európskych diel,
– vývoj a produkovanie audiovizuálnych diel,
– prechod na digitálne technológie.
Kancelária Creative Europe Desk Slovensko organizuje 26. apríla v priestoroch Tabačky Kulturfabrik v Košiciach informačné stretnutie s cieľom predstaviť komunitárny grantový program Kreatívna Európa – podprogram Kultúra, jeho špecifiká, deadliny, výzvy a novinky, ako aj zákonitosti týkajúce sa projektovej žiadosti a jej hodnotenia.
Naša kancelária je zároveň spoluorganizátorom podujatia Visegrad Film Forum a v rámci neho participuje hlavne na seminári Práca s publikom a mediálna gramotnosť, ktorý sa bude konať 8. apríla na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU. Práca s publikom a mediálna gramotnosť je jednou z nosných tém programu Kreatívna Európa a na seminári predstavia svoje úspešné projekty viaceré medzinárodné spoločnosti.
vs