Filmový kabinet štartuje druhý semester

Na konci prvého semestra v júni sa vzdelávací cyklus Filmový kabinet presunul do obdobia zvukového filmu. Druhý semester, ktorý sa začína 3. septembra v Kine Lumière, sa bude venovať obdobiu 30. až 60. rokov minulého storočia. „Ide o mimoriadne vzrušujúce a fascinujúce obdobie, ktoré ukazuje, že kinematografia je aj po nástupe zvuku živá a vo výbornej kondícii. Jednotlivé bloky sú venované žánrom (komédia, film noir), štylistickým tendenciám (poetický realizmus), hnutiam (neorealizmus, cinéma vérité) či výrazným autorským osobnostiam (Orson Welles, Alfred Hitchcock),“ približujú lektori Filmového kabinetu. Návštevníkov kabinetu čakajú od septembra 2015 do konca januára 2016 projekcie titulov Kačacia polievka (r. L. McCarey), Pepé le Moko (r. J. Duvivier), Občan Kane (r. O. Welles), Hlboký spánok (r. H. Hawks), Umberto D. (r. V. De Sica), Okno do dvora (r. A. Hitchcock), Štyridsaťštyri (r. P. Bielik), Vlani v Marienbade (r. A. Resnais), Parížsky máj (r. Ch. Marker, P. Lhomme) a Teoréma (r. P. P. Pasolini). Súčasťou každej projekcie bude prednáška a diskusia.

zs

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Vlastimil Herold

Vlastimil Herold

Prvým zo zakladateľov bol osamelý nadšenec Viktor Kubal so svojimi animátorskými pokusmi a prvým, vtedy ešte neozvučeným, krátkym slovenským animovaným filmom Studňa lásky (1944). Druhým bol Bohdan Slavík, zakladateľ Oddelenia triku a grafu (1951) na pôde Štúdia populárno-vedeckého filmu. Práve tam vyrástla generácia animátorov, ktorých pre animovaný film nadchol prvý profesionálny animátor Vlastimil Herold. Prvý film štátneho štúdia Pingvin (1964) nakrútil ďalší zo štvorice, Ivan Popovič, spolu s bratom Vladimírom. Vlastimil Herold sa narodil v roku 1924 v Nižnom Hrabovci v českej rodine. Po vzniku Slovenského štátu však museli Slovensko opustiť. Po presídlení do Čiech študoval na vojenskom gymnáziu a neskôr na strojníckej priemyslovke. Počas vojny navštevoval aj večerné kurzy kreslenia u maliara Vojtěcha Tittelbacha, čo zásadne ovplyvnilo jeho budúcu kariéru. Na Slovensko sa vrátil v 50. rokoch do Oddelenia triku a grafu. Spolu s manželkou, grafičkou Libušou Černou, prišiel ako „hotový animátor“ z populárneho českého animačného štúdia Bratři v triku. V rokoch 1955 – 1956 v Oddelení triku a grafu napísal a režíroval štyri reklamy, ktoré predstavujú prechod medzi „úžitkovou“ animáciou trikárov a svojbytným naratívnym filmom. Vedenie slovenského filmového podniku však animovaným filmom neprialo, keďže mohli vznikať len nad rámec trikárskej pracovnej agendy, teda vo voľnom čase trikárov. Herolda a Černú to vyčerpávalo...
Zobraziť všetky články