Prijímacie skúšky na audiovizuálne štúdiá

Katedra audiovizuálnych štúdií Filmovej a televíznej fakulty VŠMU v Bratislave pozýva na bakalárske a magisterské prijímacie skúšky, ktoré sa uskutočnia 6. až 7. júna (Bc.) a 29. júna (Mgr.). Počas trojročného bakalárskeho a nadväzujúceho dvojročného magisterského štúdia sa talentovaní poslucháči so záujmom o filmovoteoretické vzdelanie pripravujú na výskumnú, žurnalistickú, organizátorskú alebo programovaciu a dramaturgickú prácu v audiovizuálnom prostredí. Dostanú aj možnosť získať skúsenosti z filmovej a audiovizuálnej praxe. Bližšie informácie možno dostať na konzultáciách 16. apríla o 10. hodine na FTF VŠMU v Bratislave (Svoradova 2) alebo na webe kas.vsmu.sk.

kas

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Vlastimil Herold

Vlastimil Herold

Prvým zo zakladateľov bol osamelý nadšenec Viktor Kubal so svojimi animátorskými pokusmi a prvým, vtedy ešte neozvučeným, krátkym slovenským animovaným filmom Studňa lásky (1944). Druhým bol Bohdan Slavík, zakladateľ Oddelenia triku a grafu (1951) na pôde Štúdia populárno-vedeckého filmu. Práve tam vyrástla generácia animátorov, ktorých pre animovaný film nadchol prvý profesionálny animátor Vlastimil Herold. Prvý film štátneho štúdia Pingvin (1964) nakrútil ďalší zo štvorice, Ivan Popovič, spolu s bratom Vladimírom. Vlastimil Herold sa narodil v roku 1924 v Nižnom Hrabovci v českej rodine. Po vzniku Slovenského štátu však museli Slovensko opustiť. Po presídlení do Čiech študoval na vojenskom gymnáziu a neskôr na strojníckej priemyslovke. Počas vojny navštevoval aj večerné kurzy kreslenia u maliara Vojtěcha Tittelbacha, čo zásadne ovplyvnilo jeho budúcu kariéru. Na Slovensko sa vrátil v 50. rokoch do Oddelenia triku a grafu. Spolu s manželkou, grafičkou Libušou Černou, prišiel ako „hotový animátor“ z populárneho českého animačného štúdia Bratři v triku. V rokoch 1955 – 1956 v Oddelení triku a grafu napísal a režíroval štyri reklamy, ktoré predstavujú prechod medzi „úžitkovou“ animáciou trikárov a svojbytným naratívnym filmom. Vedenie slovenského filmového podniku však animovaným filmom neprialo, keďže mohli vznikať len nad rámec trikárskej pracovnej agendy, teda vo voľnom čase trikárov. Herolda a Černú to vyčerpávalo...
Zobraziť všetky články