Štruktúra podpornej činnosti AVF na rok 2014

03.12 2013
Písmo: A- | A+

Štruktúra podpornej činnosti AVF na rok 2014

Rada Audiovizuálneho fondu na svojom rokovaní 22. októbra 2013 schválila štruktúru podpornej činnosti na rok 2014. Dlhodobou prioritou podpornej činnosti fondu v programe 1 – tvorba a realizácia slovenských audiovizuálnych diel – bude aj v nasledujúcom roku podpora diel pre detského diváka. K nej pribudne podpora nízkorozpočtových diel začínajúcich režisérov/producentov – ako nadviazanie na predchádzajúcu iniciatívu fondu s názvom MINIMAL. Fond bude naďalej klásť dôraz aj na vytvorenie podmienok na dokončenie kinematografických diel, ktoré už získali podporu v predchádzajúcom období. V oblasti koprodukčných kinematografických diel s menšinovou účasťou slovenského producenta zostávajú pre fond prioritou projekty s využitím minimálne 80 percent poskytnutej dotácie na území Slovenskej republiky.

V programe 2 – distribúcia a iné uvádzanie audiovizuálnych diel na verejnosti – budú v roku 2014 prioritami podpora distribúcie slovenských kinematografických diel, distribúcia kinematografických diel pre detského diváka (vrátane zabezpečenia slovenského znenia týchto diel), zabezpečenie účasti slovenských audiovizuálnych diel na podujatiach v zahraničí aj filmové festivaly v SR s medzinárodnou účasťou a s perspektívou udržateľného rozvoja. V tomto programe dôjde v porovnaní s rokom 2013 k zreteľnému zvýšeniu podielu finančných prostriedkov – predovšetkým v zameraní na efektívnu podporu distribúcie.

V programe 3 – výskum, vzdelávanie a edičná činnosť – štruktúra podpornej činnosti na budúci rok kontinuálne nadväzuje na zameranie tohto programu z predchádzajúcich období.

V programe 4 – rozvoj audiovizuálnych technológií v Slovenskej republike – je naďalej prioritou digitalizácia a rozvoj jednosálových kín. K nej od roku 2014 pribúda nový podprogram zameraný na podporu ďalšieho technologického a interiérového vybavenia jednosálových kín, ktoré už boli digitalizované technológiou D-cinema.

Štruktúra určuje na podpornú činnosť fondu v roku 2014 predbežnú celkovú sumu 6 miliónov eur. Z nej sa vytvorí 10-percentná rezerva a 90 percent prostriedkov sa má rozdeliť nasledovne: 77 percent (4 158 000 eur) na program 1, 15 percent (810 000 eur) na program 2, 3 percentá (162 000 eur) na program 3 a 5 percent (270 000 eur) na program 4. V nadväznosti na skúsenosti z roku 2013 fond aj v roku 2014 vyhlási šesť výziev na predkladanie žiadostí s viacerými termínmi uzávierok. Fond tak opätovne vychádza v ústrety žiadateľom, aby si mohli v predstihu pripravovať svoje projekty. Viac informácií na www.avf.sk.

red

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Alexandra Borbély vo filme Ema a smrtihlav

Slovenským kandidátom na Oscara je Ema a smrtihlav

Snímka sa odohráva v dramatickom období vojnového slovenského štátu. „Čím viac som si o tomto období študovala, tým viac som si uvedomovala, že sme vznik vojnového slovenského štátu akosi preskočili. V hranom filme sme dostatočne nespracovali unikátny multikultúrny rozmer vtedajšej Bratislavy, ktorý sa krátko po skončení druhej svetovej vojny úplne vytratil. Ani nemáme hraný film o Hlinkovej garde a jej predstaviteľoch, ani o klérofašistoch a už vôbec nie o slovensko-maďarskom konflikte. Mala som potrebu vo filme Ema a smrtihlav všetky tieto témy aspoň jemne naznačiť, aby dodali tejto vzťahovej dráme ďalší rozmer," povedala pre Film.sk Grófová. Film prebrala po tragickej smrti Petra Krištúfka, ktorý ho mal pôvodne režírovať. Snímka, do ktorej Grófová obsadila Alexandru Borbély, Nica Klimeka či Milana Ondríka, mala svetovú premiéru v Karlových Varoch. V slovenskej premiére otvárala tohtoročný festival Cinematik. Do kín na Slovensku príde 26. 9. Kameramanom filmu je Martin Štrba, architektom Tomáš Svoboda, kostýmovou výtvarníčkou Katarína Štrbová Bieliková, strih mal na starosti Martin Malo. Hudbu zložil Matej Hlaváč, ktorý mal spolu s Tobiášom Potočným na starosti aj zvuk. Producentami sú Zuzana Mistríková, Ľubica Orechovská (PubRes), Ondřej Trojan (T.H.A.), Sára László a Marcell Gerö (Campfilm) a koproducentami Sára László, Marcell Geröő a Miloslav Glac (Campfilm). Slávnostne...
Záber z filmu Oči plné piesku

Fajčili, pili a zažívali prvý sex, kým sa on ešte hrával s angličákmi

Strata lásky a prázdno, ktoré po nej nastáva, je jednou z kľúčových tém, ktoré vo svojom novom krátkom filme sprítomňuje slovenský režisér Juraj Janiš. Zamýšľa sa zároveň nad prirodzenou ľudskou snahou hľadať rýchle a ľahké riešenia trápení. Tie totiž spôsobujú, že si často zakrývame oči pred skutočnosťou, a tá nás potom ťahá stále hlbšie ku dnu. Tri krátke filmy o dospievaní Snímku uvedie do kín Asociácia slovenských filmových klubov 19. 9. ako súčasť pásma Grow Up! – troch krátkych filmov o dospievaní od troch mladých režisérskych osobností z rôznych kútov sveta. Poviedkový trojlístok vznikol v produkcii Česka, Slovenska a Kataru. Ponúka tri pohľady na dospievanie cez kľúčové udalosti, ktoré navždy zmenia životy protagonistov. Morská soľ režisérky Leily Basma je príbehom sedemnásťročnej Nayly, ktorá stojí pred dilemou, akú dnes v Libanone rieši každý mladý človek – odísť z krajiny alebo zostať. Aj režisérka Anna Wowra pracuje s pohľadom na dospievanie cez otázku, či existujú vyhliadky do budúcnosti a ako nájsť zmysel života inde ako doma. V poviedke Sme v tom spolu podáva nemilosrdný, no zároveň neodsudzujúci pohľad na tri nerozlučné kamarátky z detstva a ich šance opustiť prostredie, v ktorom vyrastali. Janišove Oči plné piesku prinášajú pohľad zo Slovenska cez drsný príbeh Miňa, ktorý od života nechce veľa: nejaké drobné, občas jointa a niekoho, koho by mohol...
Zobraziť všetky články