Workshop z projektu Nové kino a programovací seminár ASFK

Písmo: A- | A+

Piaty a zároveň posledný zo série workshopov vzdelávacieho projektu Nové kino, ktorý pripravila Asociácia slovenských filmových klubov (ASFK), sa bude konať od 13. do 14. novembra v martinskom kine Strojár. Hlavnými témami budú Kvalita propagácie a priestoru a 3D technológia v kine. Záujem o semináre určené prevádzkovateľom a pracovníkom kín trojnásobne presiahol očakávania organizátora. Cieľom projektu, ktorý sa začal vo februári, bolo počas jedného roka oboznámiť kinárov so všetkými aspektmi prevádzkovania digitálneho aj nedigitálneho kina, predstaviť im možnosti, ktoré digitálna éra prináša, a upozorniť na prichádzajúce zmeny. Prvý seminár sa konal v Bratislave, druhý v Trenčíne, tretí v Krpáčove a štvrtý opäť v Bratislave. Projekt tematicky pokryl okrem iného dramaturgiu, propagáciu, technológie, rezervačné systémy, sociálne siete, fundraising, digitálne projekcie, marketing a ďalšie oblasti spojené s prevádzkou kina. Semináre viedli slovenskí i českí odborníci z rôznych oblastí audiovízie. Po absolvovaní posledného workshopu v Martine získajú kinári certifikát Dobré kino. Všetky informácie o projekte nájdete na www.novekino.sk. V martinskom kine Strojár sa uskutoční aj 44. programovací seminár ASFK, ktorý bude od 14. do 16. novembra. Okrem projekcií klubových noviniek ponúkne aj prednášky či besedy, zreflektuje projekt Nové kino a predstaví nový projekt Filmový kabinet deťom, ktorý odštartoval v septembri.

er 

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Dahomey / Zdroj: Film Europe

recenzia Dahomey

Na zvlnenej hladine Seiny, ktorú brázdia lode plné turistov túžiacich obdivovať krásy francúzskej metropoly s pohárikom sektu s ruke, sa vynárajú titulky: „Dvadsaťšesť dahomejských kráľovských pokladov sa chystá opustiť Paríž. Vrátia sa na rodné územia, z ktorých sa stal Benin. S tisíckami ďalších boli tieto umelecké diela vyrabované počas invázie francúzskych vojsk v roku 1892. Stotridsať rokov strávených v zajatí sa pre ne blíži ku koncu.“ Film, zaznamenávajúci putovanie artefaktov z parížskeho Musée du quai Branly do Námorného paláca v Cotonou, mohol ponúknuť zaujímavý pohľad na podobu repatriácie kultových predmetov, ktoré si koncom 19. storočia víťazné vojská odvliekli z afrického kontinentu ako vojnovú korisť do Francúzska. Mohol, ale filmárke narodenej v Paríži, ktorej korene sú senegalské, to nestačilo. Chcela viac. Neuspokojila sa s atraktivitou magnetizujúceho východiska a výsledkom jej filmárskej hravosti a invencie je nevšedný experiment na pomedzí podmanivej vizuálnej eseje a magického sna vystupujúceho z hlbín nepoznanej minulosti. Vo svete filmu nie je Mati Diop neskúsená začiatočníčka. Začínala síce ako herečka, no rýchlo prešla na opačnú stranu kamery – zvábili ju posty režisérky a scenáristky. Od začiatku jej bolo jasné, na aké tematické okruhy chce vo svojich filmoch zaostriť. „Musím znovuobjaviť svoju africkú časť, ktorú kolonizovala moja biela kultúra.“ Objavovať ju začala v rodnej krajine svojho otca hudobníka Wasisa Diopa – v Senegale. Do...

Novým predsedom rady AVF je Štefan Dlugolinský

Počas rokovania 12. 12. si rada Audiovizuálneho fondu zvolila nového predsedu. Stal sa ním Štefan Dlugolinský. V zmysle rokovacieho poriadku rady sa ktorýkoľvek z jej členov môže prihlásiť za predsedu. Štefan Nižňanský navrhol Štefana Dlugolinského a ten informoval, že ho interne oslovili ďalší členovia rady. Nikto iný z rady neprejavil záujem kandidovať. Výsledkom hlasovania tajným hlasovaním bolo zvolenie Dlugolinského za predsedu. Osem členov rady hlasovalo za, proti hlasoval jeden člen a dvaja členovia sa zdržali. Štefana Dlugolinského vymenovala za člena rady AVF ministerka kultúry SR Martina Šimkovičová s účinnosťou od 12. augusta 2024 za oblasť nezávislých producentov v audiovízii. Jeho funkčné obdobie je šesť rokov, trvá do 12. 8. 2030. Dlugolinský študoval na Stavebnej fakulte SVŠT v Bratislave a na Divadelnej fakulte VŠMU. V oblasti televíznej tvorby je autorom desiatok scenárov a podieľal sa na výrobe stoviek televíznych relácií, predovšetkým v Hlavnej redakcii zábavných programov, ako režisér sa podpísal pod zábavné a hudobné programy. Širšej verejnosti je známy najmä zo svojho pôsobenia vo funkcii námestníka ústredného riaditeľa STV Igora Kubiša. Ten televíziu riadil v rokoch 1996 – 1998, počas vlády Vladimíra Mečiara, ktorý ju zneužíval na politickú propagandu. Je predsedom Slovenskej asociácie novinárov, ktorej podpredsedom je Roman Michelko, poslanec SNS. Dlugolinského vymenovanie do rady AVF kritizovali v auguste v spoločnom...
Zobraziť všetky články