Zomrel Peter Pišťanek

03.04 2015
Písmo: A- | A+

Spisovateľ a scenárista Peter Pišťanek ukončil 22. marca svoj život. Len nedávno mu vyšla kniha Rukojemník. Lokomotívy v daždi a v réžii Juraja Nvotu vznikol film Rukojemník. Pišťanek sa na snímke o chlapcovi, ktorý v časoch socialistického Československa vyrastá u starých rodičov, pretože jeho rodičia emigrovali do Viedne, podieľal aj ako spoluscenárista a zároveň stvárnil jednu z epizódnych úloh. Uznávaný autor viac ako desiatich kníh debutoval v roku 1991 úspešným románom Rivers of Babylon, ktorý si našiel cestu nielen k čitateľom, ale aj k filmovým divákom vďaka adaptácii v réžii Vlada Balca. Jeho novela Muzika zo zbierky Mladý Dônč zase podnietila vznik filmu v réžii Juraja Nvotu. Popri svojej literárnej činnosti sa okrem iného venoval práci v médiách a spoluzakladal kultový internetový magazín InZine. Rodák z Devínskej Novej Vsi by v apríli oslávil 55. narodeniny. Spomienku na spisovateľa prinesie aj Kino Lumière, ktoré od 1. do 3. apríla premietne trojicu spomínaných filmov Rivers of Babylon (1998), Muzika (2007) a Rukojemník (2014).

zs

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Oči plné piesku

Fajčili, pili a zažívali prvý sex, kým sa on ešte hrával s angličákmi

Strata lásky a prázdno, ktoré po nej nastáva, je jednou z kľúčových tém, ktoré vo svojom novom krátkom filme sprítomňuje slovenský režisér Juraj Janiš. Zamýšľa sa zároveň nad prirodzenou ľudskou snahou hľadať rýchle a ľahké riešenia trápení. Tie totiž spôsobujú, že si často zakrývame oči pred skutočnosťou, a tá nás potom ťahá stále hlbšie ku dnu. Tri krátke filmy o dospievaní Snímku uvedie do kín Asociácia slovenských filmových klubov 19. 9. ako súčasť pásma Grow Up! – troch krátkych filmov o dospievaní od troch mladých režisérskych osobností z rôznych kútov sveta. Poviedkový trojlístok vznikol v produkcii Česka, Slovenska a Kataru. Ponúka tri pohľady na dospievanie cez kľúčové udalosti, ktoré navždy zmenia životy protagonistov. Morská soľ režisérky Leily Basma je príbehom sedemnásťročnej Nayly, ktorá stojí pred dilemou, akú dnes v Libanone rieši každý mladý človek – odísť z krajiny alebo zostať. Aj režisérka Anna Wowra pracuje s pohľadom na dospievanie cez otázku, či existujú vyhliadky do budúcnosti a ako nájsť zmysel života inde ako doma. V poviedke Sme v tom spolu podáva nemilosrdný, no zároveň neodsudzujúci pohľad na tri nerozlučné kamarátky z detstva a ich šance opustiť prostredie, v ktorom vyrastali. Janišove Oči plné piesku prinášajú pohľad zo Slovenska cez drsný príbeh Miňa, ktorý od života nechce veľa: nejaké drobné, občas jointa a niekoho, koho by mohol...
Zobraziť všetky články