Fotografia z filmu Ako z divých vajec
Písmo: A- | A+

Réžia: Arturo A. Hernandez, Andrew Gordon, Veerapatra Jinanavin, Jeff Schu
Scenár: Gillian Berrow, Arturo A. Hernandez
Hudba: Fabrizio Mancinelli
v slovenskom znení: Dávid Hartl, Juraj Predmerský, Michal Ďuriš, Martin Mňahončák, Jakub Ružička, Natália Kóšová, Zuzana Kyzeková, Milada Rajzíková, Martin Vitek, Peter Krajčovič, Rastislav Sokol, Dominika Havranová, Michal Domonkoš

V Kastílskom kráľovstve opäť povstane temná sila. Niekoľko dní pred korunováciou nového cisára a cisárovnej sa ich sedem kráľovských mláďat odoberie a je na jednom hrdinovi, aby ich bezpečne vrátil. Je ním dospievajúci chlapec, koza Arthur. Sen o tom, že sa stane holičom svetovej triedy, musí odložiť keď sa cez noc stane rodičom. Ak chce udržať rozbúrené batoľatá na ich ceste v bezpečí, musí najprv dospieť, objaviť vlastnú minulosť a popri tom prebudiť zabudnutých šampiónov. Dokáže Arthur vrátiť dedičov späť do hniezda a zachrániť kráľovstvo?

Žáner: animovaný
Dĺžka: 84 min.
Jazyková verzia: slovenský dabing
Odporúčaná prístupnosť: nevhodné pre vekovú skupinu maloletých do 7 rokov
Obsahové deskriptory: strach
Distribútor: Continental film
Premiéra: 13. 3. 2025

Foto: Continental film

Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Peter Vonš (studniar) a Milka Zimková (Johana) vo filme Pásla kone na betóne. Foto: Archív SFÚ / Milan Kordoš

nový pohľad Pásla kone na betóne

Film Pásla kone na betóne (r. Štefan Uher, 1982) sa nesie v tragikomickom tóne,. Výrazne uplatňuje ženský pohľad, čím sa odlišuje od väčšiny Uhrovej predchádzajúcej tvorby. Rubrika Nový pohľad prináša texty poslucháčiek a poslucháčov Katedry filmových štúdií FTF VŠMU. Oslovili sme ich, aby sa pozreli na slovenskú filmovú klasiku podľa svojho výberu. Pokračujeme filmom Pásla kone na betóne (1986). Štefan Uher prešiel vo svojej režijnej tvorbe viacerými fázami – od civilnej poetiky mestských sídlisk 60. rokov cez surrealisticky ladeného Tatarku, tematizovanie vojny očami detského hrdinu až po obdobie, ktoré Dejiny slovenskej kinematografie označujú za postcivilizmus. Na prahu novej vlny a následného „odmäku“ šesťdesiatych rokov by sme jeho poetiku len ťažko prirovnali k neskoršiemu obdobiu osemdesiatych rokov. Vtedy vznikli filmy ako Kosenie Jastrabej lúky (1981) či, predovšetkým, Pásla kone na betóne (1982). Príbehy ľudí z mäsa a kostí V dielach ako Slnko v sieti (1962) Uher zachytáva obyčajné situácie a postavy. Jeho hrdinovia sú mladí ľudia žijúci vo všednosti mestských panelákov, ktorí riešia vnútorné neistoty i medziľudské vzťahy. Typické sú nenútené, fragmentárne dialógy, autentické exteriéry, dokumentárne pozorovanie ničnerobenia. Mestské prostredie sa stáva priestorom, kde sa konfrontuje vnútorný svet jednotlivca s anonymitou okolitého sveta. Uher pritom čerpá z tradície poetického realizmu, no zároveň...
Zobraziť všetky články