Fotografia z filmu Baby
Písmo: A- | A+

Réžia: Marcelo Caetano
Scenár: Marcelo Caetano, Gabriel Domingues
Kamera: Joana Luz, Pedro Sotero
Hudba: Bruno Prado, Caê Rolfsen
Hrajú: João Pedro Mariano, Ricardo Teodoro, Ana Flavia Cavalcanti, Bruna Linzmeyer, Luiz Bertazzo

Po prepustení z nápravného centra pre mladistvých sa osemnásťročný Wellington ocitá uprostred rušného v São Paula – bez podpory rodičov, bez peňazí a predstavy o tom, o so životom. Jeho situácia sa zmení keď v pornokine stretne staršieho Ronalda, ktorý sa živí ako sexuálny pracovník. Zatiaľ o neskúsený Wellington hľadá svoje miesto vo svete dospelých, Ronaldo má osvedčené metódy ako sa udržať nad vodou. Medzi mužmi vznikne zvláštne puto, ktoré je oveľa zložitejšie než obyčajná láska.

Žáner: dráma
Dĺžka: 107 min.
Jazyková verzia: portugalsky s českými titulkami
Odporúčaná prístupnosť: nevhodné pre vekovú skupinu maloletých do 18 rokov
Obsahové deskriptory: sex
Distribútor: FILMTOPIA
Premiéra: 6. 3. 2025

Foto: FILMTOPIA

Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Peter Vonš (studniar) a Milka Zimková (Johana) vo filme Pásla kone na betóne. Foto: Archív SFÚ / Milan Kordoš

nový pohľad Pásla kone na betóne

Film Pásla kone na betóne (r. Štefan Uher, 1982) sa nesie v tragikomickom tóne,. Výrazne uplatňuje ženský pohľad, čím sa odlišuje od väčšiny Uhrovej predchádzajúcej tvorby. Rubrika Nový pohľad prináša texty poslucháčiek a poslucháčov Katedry filmových štúdií FTF VŠMU. Oslovili sme ich, aby sa pozreli na slovenskú filmovú klasiku podľa svojho výberu. Pokračujeme filmom Pásla kone na betóne (1986). Štefan Uher prešiel vo svojej režijnej tvorbe viacerými fázami – od civilnej poetiky mestských sídlisk 60. rokov cez surrealisticky ladeného Tatarku, tematizovanie vojny očami detského hrdinu až po obdobie, ktoré Dejiny slovenskej kinematografie označujú za postcivilizmus. Na prahu novej vlny a následného „odmäku“ šesťdesiatych rokov by sme jeho poetiku len ťažko prirovnali k neskoršiemu obdobiu osemdesiatych rokov. Vtedy vznikli filmy ako Kosenie Jastrabej lúky (1981) či, predovšetkým, Pásla kone na betóne (1982). Príbehy ľudí z mäsa a kostí V dielach ako Slnko v sieti (1962) Uher zachytáva obyčajné situácie a postavy. Jeho hrdinovia sú mladí ľudia žijúci vo všednosti mestských panelákov, ktorí riešia vnútorné neistoty i medziľudské vzťahy. Typické sú nenútené, fragmentárne dialógy, autentické exteriéry, dokumentárne pozorovanie ničnerobenia. Mestské prostredie sa stáva priestorom, kde sa konfrontuje vnútorný svet jednotlivca s anonymitou okolitého sveta. Uher pritom čerpá z tradície poetického realizmu, no zároveň...
Zobraziť všetky články