Fotografia z filmu Balerína. Foto: Forum Film Slovakia
Písmo: A- | A+

Réžia: Len Wiseman
Scenár: Shay Hatten, Derek Kolstad
Kamera: Romain Lacourbas
Hudba: Tyler Bates, Joel J. Richard
Hrajú: Ana de Armas, Norman Reedus, Gabriel Byrne, Anne Parillaud, Anjelica Huston, Catalina Sandino Moreno, Keanu Reeves, Ian McShane, Lance Reddick

Svet Johna Wicka má nový prírastok. Dej filmu sa odohráva medzi udalosťami filmov John Wick 3: Parabellum a John Wick: Chapter 4 a točí sa okolo Evy Maccaro, mladej baletky, ktorej skupina zabijakov vyvraždí celú rodinu. Poháňaná zúfalou túžbou po pomste nastúpi do elitnej tajnej akadémie, kde z nej vytrénujú chladnokrvnú profesionálnu vrahyňu. V hlavnej úlohe sa divákom predstaví očarujúca Ana de Armas, ktorá si získala ich srdcia svojím talentom a šarmom vo filme Blade Runner 2049, Na nože, v poslednej bondovke Nie je čas zomrieť či v biografickom príbehu o Marilyn Monroe Blondínka.

Žáner: akčný, triler
Dĺžka: 125 min.
Jazyková verzia: slovenské titulky / maďarský dabing
Odporúčaná prístupnosť: nevhodné pre vekovú skupinu maloletých do 15 rokov

Obsahové deskriptory: násilie
Distribútor: Forum Film Slovakia
Premiéra: 5. 6. 2025

Foto: Forum Film Slovakia

Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Peter Vonš (studniar) a Milka Zimková (Johana) vo filme Pásla kone na betóne. Foto: Archív SFÚ / Milan Kordoš

nový pohľad Pásla kone na betóne

Film Pásla kone na betóne (r. Štefan Uher, 1982) sa nesie v tragikomickom tóne,. Výrazne uplatňuje ženský pohľad, čím sa odlišuje od väčšiny Uhrovej predchádzajúcej tvorby. Rubrika Nový pohľad prináša texty poslucháčiek a poslucháčov Katedry filmových štúdií FTF VŠMU. Oslovili sme ich, aby sa pozreli na slovenskú filmovú klasiku podľa svojho výberu. Pokračujeme filmom Pásla kone na betóne (1986). Štefan Uher prešiel vo svojej režijnej tvorbe viacerými fázami – od civilnej poetiky mestských sídlisk 60. rokov cez surrealisticky ladeného Tatarku, tematizovanie vojny očami detského hrdinu až po obdobie, ktoré Dejiny slovenskej kinematografie označujú za postcivilizmus. Na prahu novej vlny a následného „odmäku“ šesťdesiatych rokov by sme jeho poetiku len ťažko prirovnali k neskoršiemu obdobiu osemdesiatych rokov. Vtedy vznikli filmy ako Kosenie Jastrabej lúky (1981) či, predovšetkým, Pásla kone na betóne (1982). Príbehy ľudí z mäsa a kostí V dielach ako Slnko v sieti (1962) Uher zachytáva obyčajné situácie a postavy. Jeho hrdinovia sú mladí ľudia žijúci vo všednosti mestských panelákov, ktorí riešia vnútorné neistoty i medziľudské vzťahy. Typické sú nenútené, fragmentárne dialógy, autentické exteriéry, dokumentárne pozorovanie ničnerobenia. Mestské prostredie sa stáva priestorom, kde sa konfrontuje vnútorný svet jednotlivca s anonymitou okolitého sveta. Uher pritom čerpá z tradície poetického realizmu, no zároveň...
Zobraziť všetky články