Fotografia z filmu My sme Azahriah
Písmo: A- | A+

Réžia: Izabella Mazzag
Scenár: Máté Előd
Kamera: Ádám Polhodzik
Hudba: Péter Balogh
Účinkujú: Azahriah (Attila Baukó), Raul Ionescu, Noémi Juniki

Azahriah dosiahol v maďarskej populárnej hudbe výšky, ktoré sa za posledných šesťdesiat rokov nepodarilo dosiahnuť nikomu inému. Film o ňom a s ním v hlavnej úlohe začína v lete 2023 – odtiaľ sledujeme hlavného hrdinu na jeho tri jedinečné koncerty na Štadióne Puskás. Cesta je plná vzrušujúcich situácií, európskeho turné, osobnej tragédie a dlhej prípravy.
Film My sme Azahriah nie je klasickým hudobným dokumentom. Je to fiktívny príbeh, hra o tom, čo sa stane, keď sa jedného dňa zobudíme a všetko okolo nás zmizne. Čo urobíme, keď sa zrazu ocitneme v inej situácii, v inom živote, v inom svete? Táto dejová línia je voľne, často asociatívne, prepojená s problémami Azahriaha a jeho generácie. Jedno je však isté: aj v tomto paralelnom vesmíre sa udalosti formujú okolo jeho piesní. Attila Baukó, čiže Azahriah, vtrhol na maďarskú scénu populárnej hudby iba za dva roky. Tento úspešný príbeh vyvrcholil v máji trojnásobne vypredaným koncertom v Štadióne Puskás.
Čo sa s ním však dialo počas ôsmich mesiacov pred koncertmi a čo sa mu preháňalo hlavou, keď trikrát vystúpil po schodoch pred takmer 150 000 ľudí?

Žáner: hudobný/dokumentárny
Dĺžka: 92 min.
Odporúčaná prístupnosť: nevhodné pre vekovú skupinu maloletých do 12 rokov
Obsahové deskriptory: vulgarizmy
Distribútor: Vertigo Distribution
Premiéra: 28. 11. 2024

Foto: Vertigo Distribution

Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Dahomey / Zdroj: Film Europe

recenzia Dahomey

Na zvlnenej hladine Seiny, ktorú brázdia lode plné turistov túžiacich obdivovať krásy francúzskej metropoly s pohárikom sektu s ruke, sa vynárajú titulky: „Dvadsaťšesť dahomejských kráľovských pokladov sa chystá opustiť Paríž. Vrátia sa na rodné územia, z ktorých sa stal Benin. S tisíckami ďalších boli tieto umelecké diela vyrabované počas invázie francúzskych vojsk v roku 1892. Stotridsať rokov strávených v zajatí sa pre ne blíži ku koncu.“ Film, zaznamenávajúci putovanie artefaktov z parížskeho Musée du quai Branly do Námorného paláca v Cotonou, mohol ponúknuť zaujímavý pohľad na podobu repatriácie kultových predmetov, ktoré si koncom 19. storočia víťazné vojská odvliekli z afrického kontinentu ako vojnovú korisť do Francúzska. Mohol, ale filmárke narodenej v Paríži, ktorej korene sú senegalské, to nestačilo. Chcela viac. Neuspokojila sa s atraktivitou magnetizujúceho východiska a výsledkom jej filmárskej hravosti a invencie je nevšedný experiment na pomedzí podmanivej vizuálnej eseje a magického sna vystupujúceho z hlbín nepoznanej minulosti. Vo svete filmu nie je Mati Diop neskúsená začiatočníčka. Začínala síce ako herečka, no rýchlo prešla na opačnú stranu kamery – zvábili ju posty režisérky a scenáristky. Od začiatku jej bolo jasné, na aké tematické okruhy chce vo svojich filmoch zaostriť. „Musím znovuobjaviť svoju africkú časť, ktorú kolonizovala moja biela kultúra.“ Objavovať ju začala v rodnej krajine svojho otca hudobníka Wasisa Diopa – v Senegale. Do...

Novým predsedom rady AVF je Štefan Dlugolinský

Počas rokovania 12. 12. si rada Audiovizuálneho fondu zvolila nového predsedu. Stal sa ním Štefan Dlugolinský. V zmysle rokovacieho poriadku rady sa ktorýkoľvek z jej členov môže prihlásiť za predsedu. Štefan Nižňanský navrhol Štefana Dlugolinského a ten informoval, že ho interne oslovili ďalší členovia rady. Nikto iný z rady neprejavil záujem kandidovať. Výsledkom hlasovania tajným hlasovaním bolo zvolenie Dlugolinského za predsedu. Osem členov rady hlasovalo za, proti hlasoval jeden člen a dvaja členovia sa zdržali. Štefana Dlugolinského vymenovala za člena rady AVF ministerka kultúry SR Martina Šimkovičová s účinnosťou od 12. augusta 2024 za oblasť nezávislých producentov v audiovízii. Jeho funkčné obdobie je šesť rokov, trvá do 12. 8. 2030. Dlugolinský študoval na Stavebnej fakulte SVŠT v Bratislave a na Divadelnej fakulte VŠMU. V oblasti televíznej tvorby je autorom desiatok scenárov a podieľal sa na výrobe stoviek televíznych relácií, predovšetkým v Hlavnej redakcii zábavných programov, ako režisér sa podpísal pod zábavné a hudobné programy. Širšej verejnosti je známy najmä zo svojho pôsobenia vo funkcii námestníka ústredného riaditeľa STV Igora Kubiša. Ten televíziu riadil v rokoch 1996 – 1998, počas vlády Vladimíra Mečiara, ktorý ju zneužíval na politickú propagandu. Je predsedom Slovenskej asociácie novinárov, ktorej podpredsedom je Roman Michelko, poslanec SNS. Dlugolinského vymenovanie do rady AVF kritizovali v auguste v spoločnom...
Zobraziť všetky články