Aktuálne uzávierky

Series Mania European Project and Forum
Uzávierka:
23. 2. 2018
Podujatie venované vývoju televíznych seriálov patrí k dôležitým európskym pitchingovým fóram. Uskutoční sa v dňoch 2. až 4. 5. vo francúzskom meste Lille a tento rok získa ocenený projekt podporu na vývoj vo výške 50 000 eur.

MFF Karlove Vary
Uzávierka: 28. 2., 31. 3. pre neskoré prihlásenie
Päťdesiaty tretí ročník festivalu, ktorý sa bude konať od 29. 6. do 7. 7., má otvorené prihlasovanie pre dokumentárne a hrané filmy. Podmienky prihlasovania sú na webovej stránke festivalu www.kviff.com.

MF animovaného filmu Annecy
Uzávierka: 15. 2. pre krátke a TV filmy, 15. 3. pre dlhometrážne snímky
Prestížny festival animovanej tvorby pripravuje svoj 42. ročník. Bližšie informácie o podmienkach prihlasovania filmov nájdete na www.annecy.org.

zs

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Vlastimil Herold

Vlastimil Herold

Prvým zo zakladateľov bol osamelý nadšenec Viktor Kubal so svojimi animátorskými pokusmi a prvým, vtedy ešte neozvučeným, krátkym slovenským animovaným filmom Studňa lásky (1944). Druhým bol Bohdan Slavík, zakladateľ Oddelenia triku a grafu (1951) na pôde Štúdia populárno-vedeckého filmu. Práve tam vyrástla generácia animátorov, ktorých pre animovaný film nadchol prvý profesionálny animátor Vlastimil Herold. Prvý film štátneho štúdia Pingvin (1964) nakrútil ďalší zo štvorice, Ivan Popovič, spolu s bratom Vladimírom. Vlastimil Herold sa narodil v roku 1924 v Nižnom Hrabovci v českej rodine. Po vzniku Slovenského štátu však museli Slovensko opustiť. Po presídlení do Čiech študoval na vojenskom gymnáziu a neskôr na strojníckej priemyslovke. Počas vojny navštevoval aj večerné kurzy kreslenia u maliara Vojtěcha Tittelbacha, čo zásadne ovplyvnilo jeho budúcu kariéru. Na Slovensko sa vrátil v 50. rokoch do Oddelenia triku a grafu. Spolu s manželkou, grafičkou Libušou Černou, prišiel ako „hotový animátor“ z populárneho českého animačného štúdia Bratři v triku. V rokoch 1955 – 1956 v Oddelení triku a grafu napísal a režíroval štyri reklamy, ktoré predstavujú prechod medzi „úžitkovou“ animáciou trikárov a svojbytným naratívnym filmom. Vedenie slovenského filmového podniku však animovaným filmom neprialo, keďže mohli vznikať len nad rámec trikárskej pracovnej agendy, teda vo voľnom čase trikárov. Herolda a Černú to vyčerpávalo...
Zobraziť všetky články