Creative Europe Desk Slovensko informuje

V septembri bolo zverejnených niekoľko výziev programu Kreatívna Európa – MEDIA, pričom väčšina zostala bez zásadných zmien. Výzva EACEA/19/2016, Výberová podpora kinodistribúcie, má dve uzávierky: 1. decembra 2016 a 14. júna 2017. Jej podmienky ostávajú rovnaké a to isté platí pre Výzvu EACEA/23/2016, Podpora TV vysielania, s uzávierkami 24. novembra 2016 a 25. mája 2017. Rovnako je bez zásadných zmien Výzva EACEA/16/2016, Podpora filmových festivalov – uzávierky sú 24. novembra 2016 (pre projekty, ktoré sa začínajú medzi 1. májom a 31. októbrom 2017) a 27. apríla 2017 (pre projekty, ktoré sa začínajú medzi 1. novembrom 2017 a 30. aprílom 2018).

Čo sa týka podmienok, výnimkou je novinka v schéme Podpora vývoja jednotlivých projektov (Výzva EACEA/20/2016). Každá spoločnosť musí preukázať, že ako väčšinový producent produkovala dielo distribuované v komerčnej distribúcii (pod ňou sa rozumie distribúcia v kinách alebo televízii) mimo krajiny pôvodu diela v období piatich rokov pred podaním žiadosti. Výzva má dve uzávierky: 17. novembra 2016 a 20. apríla 2017. Žiadateľ môže tak ako v minulosti podať v rámci jednej výzvy iba jednu žiadosť.

V programe Kreatívna Európa – Kultúra je 23. november 2016 termínom na podávanie projektov v podprograme Projekty európskej spolupráce. Týka sa organizácií v oblasti kultúry a ich minimálne troch zahraničných partnerov. Hlavnými cieľmi tohto podprogramu sú podpora schopnosti kultúrnych odvetví fungovať nadnárodne a medzinárodne, podpora pohybu kultúrnych diel aj nadnárodnej mobility kultúrnych a kreatívnych subjektov, najmä umelcov. Žiadať je možné prostriedky na projekty v celkovej hodnote do 200 000 eur (projekty spolupráce menšieho rozsahu) a 2 000 000 eur (projekty spolupráce väčšieho rozsahu). Texty výziev, podmienky pre žiadateľov a informácie sú dostupné na www.cedslovakia.eu alebo priamo v kancelárii Creative Europe Desk Slovensko.

vs

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

MFF Karlove Vary

Ako sme sa mohli presvedčiť, ani taký renomovaný tvorca nie je zárukou objektivity. Porota hlavnej súťaže totiž udelila Krištáľový glóbus dokumentu Náhly záblesk hlbších vecí (A Sudden Glimpse to Deeper Things). Pri všetkej úcte k britskému dokumentaristovi Marcovi Cousinsovi to nebolo najmúdrejšie rozhodnutie – esejistický portrét o maliarke Wilhelmine Barns-Graham, vraj najvýznamnejšej žene britského moderného umenia, nie je ani vo svojej kategórii najvydarenejšie dielo, skôr nudné, neprináša nič nové. Hlbšie veci sa ani náhodou nezableskli. O to zaujímavejší bol favorit súťaže nórsky film Až na veky (Elskling) režisérky Lilje Ingolfsdottir. Odniesol si päť cien, z toho tri neštatutárne. Zo začiatku sa zdá, že ide o manželskú drámu, ktorá sa však nenápadne zvrtne iným smerom. Témou je totiž sebareflexia v celej svojej zložitosti afilm prináša psychologickú štúdiu ženy, ktorá najprv musí spoznať samu seba, aby vedela posúdiť situáciu, do ktorej sa aj vlastným pričinením dostala. Režisérka s nadhľadom analyzuje komplikované vzťahy na prípade manželov, ktorí majú obaja podiel viny na rozpade sľubne sa rozvíjajúceho vzťahu. Sústreďuje sa však najmä na ženu – tá musí dospieť k poznaniu, že veľa chybila a že aj manželské spolužitie prechádza určitým vývojom a zmenami, romantický prístup je prežitok. Musí si uvedomiť svoje možnosti, silu a podľa toho pristupovať k životu a novovzniknutej situácii. Hlavnú hrdinku Mariu vynikajúco stvárnila...
Záber z filmu Wishing on a Star.

Film Petra Kerekesa Wishing on a Star bude mať premiéru v Benátkach

Snímka Petra Kerekesa Wishing on a Star, ktorá vznikla v taliansko-rakúsko-česko-chorvátsko-taiwansko-slovenskej koprodukcii, bude mať premiéru na festivale v Benátkach (28. 8. – 7. 9.). Film bude súťažiť v sekcii Orizzonti. Protagonistami dokumentárnej komédie o hľadaní ľudského šťastia sú veštica a pätica ľudí, ktorí sa podľa jej pokynov vyberú na rôzne miesta sveta aby zmenili svoj život. Astrologička Lucciana posiela ľudí v deň ich narodenín na také miesta vo svete, kde je ideálna konštelácia planét, aby sa mohli znovuzrodiť a zmeniť svoju povahu. Okrem toho, že Kerekes snímku režíroval, so spoločnosťou Peter Kerekes je tiež jej koproducentom. Kameru mal na starosti Martin Kollar, strih Marek Šulík a zvuk Michal Gábor. Pre Kerekesa to nie je prvá účasť v Benátkach. Už v roku 2021 tam v rovnakej sekcii súťažila jeho Cenzorka, za ktorú Kerekes spolu s Ivanom Ostrochovským získalina festivale cenu za najlepší scenár. O víťazoch v sekcii Orizzonty bude tento rok rozhodovať porota pod vedením americkej režisérky a scenáristky Debry Granik. Jej členmi budú aj iránsky režisér a producent Ali Asgari, sýrsky režisér a scenárista Soudade Kaadan, grécky režisér, scenárista a producent Christos Nikou, švédska herečka a režisérka Tuva Novotny, maďarský filmár Gábor Reisz a talianska scenáristka a režisérka Valia Santella....
Zobraziť všetky články