MIDPOINT sa zameria na TV série

Medzinárodná tréningová platforma MIDPOINT pre mladých filmových profesionálov prinesie na Slovensko prvý workshop z programu MIDPOINT TV Launch 2017, určený pre tvorcov televíznych seriálov (tímy scenáristov, producentov a režisérov). Jeho účastníci sa budú od 4. do 10. 11. v obci Hodruša-Hámre pri Banskej Štiavnici venovať vývoju televíznych minisérií alebo seriálov. MIDPOINT TV Launch sa zameriava najmä na tvorcov so zázemím v oblasti filmu, ktorí chcú prejsť na kvalitnú televíznu produkciu a pochádzajú primárne zo strednej a východnej Európy, z Balkánu, z pobaltských krajín a zo širšej stredomorskej oblasti. Účastníci budú svoje pripravované projekty konzultovať so zahraničnými odborníkmi – s autorom a lektorom Alanom Kingsbergom (USA), autorom a režisérom Rumlem Hammerichom (Dánsko), producentkou Yvonne Grace (Veľká Británia), lektorom Benom Harrisom z tréningového programu Serial Eyes (Nemecko), autorom a producentom Michaelom Sardom (USA) a ďalšími. Zo Slovenska sa na workshope zúčastnia producent Peter Badač, scenáristka a dramaturgička Zuzana Dzurindová a scenárista Peter Nagy, ktorí pracujú na projekte American dream. Druhý workshop tohto programu sa bude konať v apríli 2017 v rámci festivalu Finále Plzeň a záverečný workshop sa uskutoční počas MFF Sarajevo v auguste 2017, kde partner podujatia HBO Europe poskytne finančnú cenu najlepšiemu projektu. Tú však udelia aj počas aktuálneho workshopu, pretože je to zároveň záverečné stretnutie účastníkov programu MIDPOINT TV Launch 2016, ktorý absolvovala aj producentka Katarína Krnáčová (s projektom 1989). Viac informácií nájdete na www.midpoint-center.eu.

zs

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Wishing on a Star.

Film Petra Kerekesa Wishing on a Star bude mať premiéru v Benátkach

Snímka Petra Kerekesa Wishing on a Star, ktorá vznikla v taliansko-rakúsko-česko-chorvátsko-taiwansko-slovenskej koprodukcii, bude mať premiéru na festivale v Benátkach (28. 8. – 7. 9.). Film bude súťažiť v sekcii Orizzonti. Protagonistami dokumentárnej komédie o hľadaní ľudského šťastia sú veštica a pätica ľudí, ktorí sa podľa jej pokynov vyberú na rôzne miesta sveta aby zmenili svoj život. Astrologička Lucciana posiela ľudí v deň ich narodenín na také miesta vo svete, kde je ideálna konštelácia planét, aby sa mohli znovuzrodiť a zmeniť svoju povahu. Okrem toho, že Kerekes snímku režíroval, so spoločnosťou Peter Kerekes je tiež jej koproducentom. Kameru mal na starosti Martin Kollar, strih Marek Šulík a zvuk Michal Gábor. Pre Kerekesa to nie je prvá účasť v Benátkach. Už v roku 2021 tam v rovnakej sekcii súťažila jeho Cenzorka, za ktorú Kerekes spolu s Ivanom Ostrochovským získalina festivale cenu za najlepší scenár. O víťazoch v sekcii Orizzonty bude tento rok rozhodovať porota pod vedením americkej režisérky a scenáristky Debry Granik. Jej členmi budú aj iránsky režisér a producent Ali Asgari, sýrsky režisér a scenárista Soudade Kaadan, grécky režisér, scenárista a producent Christos Nikou, švédska herečka a režisérka Tuva Novotny, maďarský filmár Gábor Reisz a talianska scenáristka a režisérka Valia Santella....
Táňa Pauhofová a Vojtěch Vodochodský vo filme Vlny.

Na vlnách odvahy

Film je inšpirovaný skutočnými udalosťami a vďaka dôslednej práci s rozsiahlym rozhlasovým archívom prináša autentické výpovede pamätníkov. „Rozhlas bol vplyvným médiom, počúvali ho všetci, bol vlastne vtedajším Facebookom či Instagramom. Napriek tomu, že mocenský dohľad bol všadeprítomný, práve tu sa našla skupina ľudí, ktorí v  jednom z ikonických momentov našej novodobej histórie preukázali odvahu čeliť obrovskému nátlaku a postavili sa armáde, čo viedlo k pamätnému vysielaniu v čase, keď už Prahou prechádzali tanky,“ približuje príbeh režisér a scenárista Jiří Mádl, ktorý na filme pracoval desať rokov. Aj keď sovietska invázia bola námetom pre filmárov už viackrát, téme rozhlasového odboja sa podľa režiséra nikto bližšie nevenoval. „Rozhlas bol pritom jednou z najdôležitejších inštitúcií, ktorú bolo vtedy treba umlčať,“ dodáva Mádl. Vlny sú aj jeho poctou práci vtedajších redaktorov. „Pani Věra Šťovíčková bola pre mňa základným pilierom, otvorila dvere k ostatným postavám. A odhalila aj niečo, čo nebolo známe. V učebniciach sa to neučí a my s touto takmer zabudnutou informáciou vo filme pracujeme," naznačuje prísľub nečakanej zápletky. Spolu s kameramanom Martinom Žiaranom použitím najnovších filmových technológií vybudovali výpravný film. „Je to dychberúci zážitok. Spolu našli doteraz nezverejnené archívne zábery z roku 1968 a vďaka digitalizácii a vizuálnym efektom ich zapracovali do filmu tak, že...
Zobraziť všetky články