Tomanove cesty po Amerike

Na česko-slovenský film Toman čaká premiéra v Spojených štátoch amerických. Najprv bude súčasťou programu 28. ročníka New York Jewish Film Festivalu, ktorý sa uskutoční v dňoch 9. až 22. 1. 2019. Uviesť ho tam prídu režisér a producent Ondřej Trojan a slovenská koproducentka Zuzana Mistríková. Následne snímku premietne aj 30. MFF Palm Springs (3. – 14. 1. 2019). „Tieto festivalové projekcie nám majú poslúžiť ako príprava na širšiu kinodistribúciu Tomanav USA, Mexiku a Kanade. Stratégiu, ako osloviť americké publikum, pripravujeme s Neilom Friedmanom zo spoločnosti Menemsha Films, ktorý s nami spolupracoval už na našich filmoch Musíme si pomáhat Želary, nominovaných na Oscara. Verím, že nám oba festivaly pomôžu ako odrazový mostík aj pre zahraničnú distribúciu a šnúru ďalších medzinárodných festivalov,“ vyjadril sa Ondřej Trojan. Festivalová cesta filmu bude pokračovať aj do Chicaga a Santa Barbary, kde dodnes žije americká rodina Zdeňka Tomana. 

jj

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Vlastimil Herold

Vlastimil Herold

Prvým zo zakladateľov bol osamelý nadšenec Viktor Kubal so svojimi animátorskými pokusmi a prvým, vtedy ešte neozvučeným, krátkym slovenským animovaným filmom Studňa lásky (1944). Druhým bol Bohdan Slavík, zakladateľ Oddelenia triku a grafu (1951) na pôde Štúdia populárno-vedeckého filmu. Práve tam vyrástla generácia animátorov, ktorých pre animovaný film nadchol prvý profesionálny animátor Vlastimil Herold. Prvý film štátneho štúdia Pingvin (1964) nakrútil ďalší zo štvorice, Ivan Popovič, spolu s bratom Vladimírom. Vlastimil Herold sa narodil v roku 1924 v Nižnom Hrabovci v českej rodine. Po vzniku Slovenského štátu však museli Slovensko opustiť. Po presídlení do Čiech študoval na vojenskom gymnáziu a neskôr na strojníckej priemyslovke. Počas vojny navštevoval aj večerné kurzy kreslenia u maliara Vojtěcha Tittelbacha, čo zásadne ovplyvnilo jeho budúcu kariéru. Na Slovensko sa vrátil v 50. rokoch do Oddelenia triku a grafu. Spolu s manželkou, grafičkou Libušou Černou, prišiel ako „hotový animátor“ z populárneho českého animačného štúdia Bratři v triku. V rokoch 1955 – 1956 v Oddelení triku a grafu napísal a režíroval štyri reklamy, ktoré predstavujú prechod medzi „úžitkovou“ animáciou trikárov a svojbytným naratívnym filmom. Vedenie slovenského filmového podniku však animovaným filmom neprialo, keďže mohli vznikať len nad rámec trikárskej pracovnej agendy, teda vo voľnom čase trikárov. Herolda a Černú to vyčerpávalo...
Zobraziť všetky články