Top 10 Slovensko

Od 1. 1. do 30. 6. 2017 prišlo do slovenských kín 3 558 211 divákov, ktorí zaplatili vstupné 18 149 818 eur. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku to znamená nárast počtu divákov o 33,51 % a hrubých tržieb o 32,53 %. Medziročne stúpol aj počet predstavení o 4,2 % na 93 452 a priemerná návštevnosť na predstavenie z 29,7 na 38,07 diváka. Cez hranicu 100 000 divákov sa dostalo až sedem titulov! A medzi nimi sú tri slovenské. Domácim snímkam navyše patria po prvý raz v histórii Slovenska prvé dve priečky. Film Všetko alebo nič od premiéry 12. 1. videlo 336 819 divákov a Únos (premiéra 2. 3.) 277 058 divákov. Výsledky ďalších premiérových slovenských a koprodukčných filmov: Cuky Luky film (20. 4., 113 551 divákov), Lichožrúti (12. 1., 20 171), Špina (22. 6., 16 865), Baba z ľadu (2. 3., 12 238), Piata loď (16. 3., 9 587), Záhradníctvo: Rodinný priateľ (1. 6., 6 593), Cez kosti mŕtvych (6. 4., 1 390), Diera v hlave (30. 3., 899), Vlk z Královských Vinohrad (20. 4., 547), Sprisahanie šedej rasy (23. 2., 377), Opuštěný vesmír (28. 1., 352), Obchádzka na ceste k dokonalej ilúzii (7. 2., 143), Profesionálna cudzinka (27. 2., 113) a Hotel Úsvit (6. 3., 89). Na všetky domáce filmy – nielen premiéry – prišlo počas prvého polroka 861 358 divákov (na porovnanie: za celý rok 2016 ich bolo 377 094) a priemerná návštevnosť na domáci film bola až 59,84 diváka.

miro

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Vlastimil Herold

Vlastimil Herold

Prvým zo zakladateľov bol osamelý nadšenec Viktor Kubal so svojimi animátorskými pokusmi a prvým, vtedy ešte neozvučeným, krátkym slovenským animovaným filmom Studňa lásky (1944). Druhým bol Bohdan Slavík, zakladateľ Oddelenia triku a grafu (1951) na pôde Štúdia populárno-vedeckého filmu. Práve tam vyrástla generácia animátorov, ktorých pre animovaný film nadchol prvý profesionálny animátor Vlastimil Herold. Prvý film štátneho štúdia Pingvin (1964) nakrútil ďalší zo štvorice, Ivan Popovič, spolu s bratom Vladimírom. Vlastimil Herold sa narodil v roku 1924 v Nižnom Hrabovci v českej rodine. Po vzniku Slovenského štátu však museli Slovensko opustiť. Po presídlení do Čiech študoval na vojenskom gymnáziu a neskôr na strojníckej priemyslovke. Počas vojny navštevoval aj večerné kurzy kreslenia u maliara Vojtěcha Tittelbacha, čo zásadne ovplyvnilo jeho budúcu kariéru. Na Slovensko sa vrátil v 50. rokoch do Oddelenia triku a grafu. Spolu s manželkou, grafičkou Libušou Černou, prišiel ako „hotový animátor“ z populárneho českého animačného štúdia Bratři v triku. V rokoch 1955 – 1956 v Oddelení triku a grafu napísal a režíroval štyri reklamy, ktoré predstavujú prechod medzi „úžitkovou“ animáciou trikárov a svojbytným naratívnym filmom. Vedenie slovenského filmového podniku však animovaným filmom neprialo, keďže mohli vznikať len nad rámec trikárskej pracovnej agendy, teda vo voľnom čase trikárov. Herolda a Černú to vyčerpávalo...
Zobraziť všetky články