TOP 10 Slovensko

TOP 10 Slovensko

(1. 1. – 30. 6. 2018)

1. Päťdesiat odtieňov slobody           198 896
2. Avengers: Nekonečná vojna          182 147
3. Deadpool 2                                    143 594
4. Coco                                              106 158
5. Jurský svet: Zánik ríše                   96 383
6. Čierny panter                                 90 740
7. Ferdinand                                      83 766*
8. Jumanji: Vitajte v džungli              70 827**
9. Králik Peter                                    65 078
10. Backstage                                     61 424

Zdroj: ÚFD SR

Poznámka: * 126 003 divákov od premiéry 21. 12. 2017 ** 113 184 divákov od premiéry 21. 12. 2017

Od 1. 1. do 30. 6. 2018 prišlo do slovenských kín 2 626 594 divákov,*** ktorí zaplatili vstupné 14 485 205 eur. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku to znamená pokles počtu divákov o 26,18 % a hrubých tržieb o 20,19 %. Klesla i priemerná návštevnosť na predstavenie z 38,08 diváka na 27,29. Medziročne stúpol len počet predstavení o 3,0 % na 96 254.

Cez hranicu 100 000 divákov sa dostali len štyri tituly. V TOP 10 je však i jeden domáci film. Backstage videlo od premiéry 15. 3. 2018 už 61 424 divákov a patrí mu desiata priečka. Výsledky ďalších premiérových slovenských a koprodukčných filmov: Tlmočník (1. 3. 2018, 15 721 divákov), Dubček (19. 4. 2018, 11 487), Válek (3. 5. 2018, 3 908), Hmyz (15. 3. 2018, 964), Sloboda (22. 3. 2018, 793), Kvetinárstvo (18. 3. 2018, 526), Parralel (31. 5. 2018, 306).

Na všetky domáce filmy – nielen premiéry – prišlo počas prvého polroka 104 652 divákov, čo je 12,15 % z rekordnej návštevnosti počas prvého polroka 2017, a priemerná návštevnosť na domáci film klesla na 23,34 diváka na predstavenie.

*** Výsledky nezahŕňajú návštevnosť filmu Okupácia 1968 (premiéra 22. 6. 2018), ktorá bude z dôvodu neskorého nahlásenia do ÚFD zaradená do výsledkov druhého polroku 2018.

Miro Ulman

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Wishing on a Star.

Film Petra Kerekesa Wishing on a Star bude mať premiéru v Benátkach

Snímka Petra Kerekesa Wishing on a Star, ktorá vznikla v taliansko-rakúsko-česko-chorvátsko-taiwansko-slovenskej koprodukcii, bude mať premiéru na festivale v Benátkach (28. 8. – 7. 9.). Film bude súťažiť v sekcii Orizzonti. Protagonistami dokumentárnej komédie o hľadaní ľudského šťastia sú veštica a pätica ľudí, ktorí sa podľa jej pokynov vyberú na rôzne miesta sveta aby zmenili svoj život. Astrologička Lucciana posiela ľudí v deň ich narodenín na také miesta vo svete, kde je ideálna konštelácia planét, aby sa mohli znovuzrodiť a zmeniť svoju povahu. Okrem toho, že Kerekes snímku režíroval, so spoločnosťou Peter Kerekes je tiež jej koproducentom. Kameru mal na starosti Martin Kollar, strih Marek Šulík a zvuk Michal Gábor. Pre Kerekesa to nie je prvá účasť v Benátkach. Už v roku 2021 tam v rovnakej sekcii súťažila jeho Cenzorka, za ktorú Kerekes spolu s Ivanom Ostrochovským získalina festivale cenu za najlepší scenár. O víťazoch v sekcii Orizzonty bude tento rok rozhodovať porota pod vedením americkej režisérky a scenáristky Debry Granik. Jej členmi budú aj iránsky režisér a producent Ali Asgari, sýrsky režisér a scenárista Soudade Kaadan, grécky režisér, scenárista a producent Christos Nikou, švédska herečka a režisérka Tuva Novotny, maďarský filmár Gábor Reisz a talianska scenáristka a režisérka Valia Santella....
Táňa Pauhofová a Vojtěch Vodochodský vo filme Vlny.

Na vlnách odvahy

Film je inšpirovaný skutočnými udalosťami a vďaka dôslednej práci s rozsiahlym rozhlasovým archívom prináša autentické výpovede pamätníkov. „Rozhlas bol vplyvným médiom, počúvali ho všetci, bol vlastne vtedajším Facebookom či Instagramom. Napriek tomu, že mocenský dohľad bol všadeprítomný, práve tu sa našla skupina ľudí, ktorí v  jednom z ikonických momentov našej novodobej histórie preukázali odvahu čeliť obrovskému nátlaku a postavili sa armáde, čo viedlo k pamätnému vysielaniu v čase, keď už Prahou prechádzali tanky,“ približuje príbeh režisér a scenárista Jiří Mádl, ktorý na filme pracoval desať rokov. Aj keď sovietska invázia bola námetom pre filmárov už viackrát, téme rozhlasového odboja sa podľa režiséra nikto bližšie nevenoval. „Rozhlas bol pritom jednou z najdôležitejších inštitúcií, ktorú bolo vtedy treba umlčať,“ dodáva Mádl. Vlny sú aj jeho poctou práci vtedajších redaktorov. „Pani Věra Šťovíčková bola pre mňa základným pilierom, otvorila dvere k ostatným postavám. A odhalila aj niečo, čo nebolo známe. V učebniciach sa to neučí a my s touto takmer zabudnutou informáciou vo filme pracujeme," naznačuje prísľub nečakanej zápletky. Spolu s kameramanom Martinom Žiaranom použitím najnovších filmových technológií vybudovali výpravný film. „Je to dychberúci zážitok. Spolu našli doteraz nezverejnené archívne zábery z roku 1968 a vďaka digitalizácii a vizuálnym efektom ich zapracovali do filmu tak, že...
Zobraziť všetky články