Top 10 Slovensko

Od 1. januára do 31. marca 2016 prišlo do slovenských kín 1 444 506 divákov, ktorí zaplatili za vstupenky dovedna 7 485 133,75 eura. Tieto čísla za prvý štvrťrok predstavujú podiel 31,3 % zo všetkých divákov a 31,5 % z hrubých tržieb v slovenských kinách počas celého roka 2015. V porovnaní s rokom 2015 vzrástla priemerná cena vstupenky z 5,14 na 5,18 eura a priemerná návštevnosť na predstavenie z 29,15 na 32,12 diváka. Až tri filmy sa dostali cez hranicu 100 000 divákov. Potešiteľné je, že hneď za nimi je domáci Červený kapitán, ktorý mal premiéru 10. marca 2016 a už po troch týždňoch v kinách sa priblížil k TOP 10 divácky najúspešnejších domácich filmov v ére samostatnosti. V čase uzávierky tohto čísla mu v ňom patrila už ôsma priečka.

Miro

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Vlastimil Herold

Vlastimil Herold

Prvým zo zakladateľov bol osamelý nadšenec Viktor Kubal so svojimi animátorskými pokusmi a prvým, vtedy ešte neozvučeným, krátkym slovenským animovaným filmom Studňa lásky (1944). Druhým bol Bohdan Slavík, zakladateľ Oddelenia triku a grafu (1951) na pôde Štúdia populárno-vedeckého filmu. Práve tam vyrástla generácia animátorov, ktorých pre animovaný film nadchol prvý profesionálny animátor Vlastimil Herold. Prvý film štátneho štúdia Pingvin (1964) nakrútil ďalší zo štvorice, Ivan Popovič, spolu s bratom Vladimírom. Vlastimil Herold sa narodil v roku 1924 v Nižnom Hrabovci v českej rodine. Po vzniku Slovenského štátu však museli Slovensko opustiť. Po presídlení do Čiech študoval na vojenskom gymnáziu a neskôr na strojníckej priemyslovke. Počas vojny navštevoval aj večerné kurzy kreslenia u maliara Vojtěcha Tittelbacha, čo zásadne ovplyvnilo jeho budúcu kariéru. Na Slovensko sa vrátil v 50. rokoch do Oddelenia triku a grafu. Spolu s manželkou, grafičkou Libušou Černou, prišiel ako „hotový animátor“ z populárneho českého animačného štúdia Bratři v triku. V rokoch 1955 – 1956 v Oddelení triku a grafu napísal a režíroval štyri reklamy, ktoré predstavujú prechod medzi „úžitkovou“ animáciou trikárov a svojbytným naratívnym filmom. Vedenie slovenského filmového podniku však animovaným filmom neprialo, keďže mohli vznikať len nad rámec trikárskej pracovnej agendy, teda vo voľnom čase trikárov. Herolda a Černú to vyčerpávalo...
Zobraziť všetky články