Vianoce RTVS so Zázračným nosom aj s Drobcami

Verejnoprávna televízia pokračuje v snahe prinášať na Vianoce nové vlastné televízne rozprávky a tentoraz divákom ponúka na Štedrý večer o 19.45 na Jednotke premiéru Zázračného nosa. Rozprávka vznikla v réžii Stanislava Párnického, majoritne ju financovala RTVS a vyrábala spoločnosť Filmpark production. Detskí diváci dostanú počas sviatkov aj nový animovaný večerníček Drobci od Vandy Raýmanovej a Michala Strussa. RTVS ho zaradila v čase 18.30 na Dvojku. Do sviatočného programu televízie je nasadených i viacero slovenských a koprodukčných filmov z posledného obdobia, ktoré už diváci mali možnosť vidieť, ako sú napríklad rozprávky Sedem zhavranelých bratov (r. A. Nellis), Láska na vlásku (r. M. Čengel Solčanská), Johankino tajomstvo (r. J. Nvota) alebo Svätojánsky venček (r. J. Strach). Prvé tri z nich sa premietali aj v tunajších kinách.

zs

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Vlastimil Herold

Vlastimil Herold

Prvým zo zakladateľov bol osamelý nadšenec Viktor Kubal so svojimi animátorskými pokusmi a prvým, vtedy ešte neozvučeným, krátkym slovenským animovaným filmom Studňa lásky (1944). Druhým bol Bohdan Slavík, zakladateľ Oddelenia triku a grafu (1951) na pôde Štúdia populárno-vedeckého filmu. Práve tam vyrástla generácia animátorov, ktorých pre animovaný film nadchol prvý profesionálny animátor Vlastimil Herold. Prvý film štátneho štúdia Pingvin (1964) nakrútil ďalší zo štvorice, Ivan Popovič, spolu s bratom Vladimírom. Vlastimil Herold sa narodil v roku 1924 v Nižnom Hrabovci v českej rodine. Po vzniku Slovenského štátu však museli Slovensko opustiť. Po presídlení do Čiech študoval na vojenskom gymnáziu a neskôr na strojníckej priemyslovke. Počas vojny navštevoval aj večerné kurzy kreslenia u maliara Vojtěcha Tittelbacha, čo zásadne ovplyvnilo jeho budúcu kariéru. Na Slovensko sa vrátil v 50. rokoch do Oddelenia triku a grafu. Spolu s manželkou, grafičkou Libušou Černou, prišiel ako „hotový animátor“ z populárneho českého animačného štúdia Bratři v triku. V rokoch 1955 – 1956 v Oddelení triku a grafu napísal a režíroval štyri reklamy, ktoré predstavujú prechod medzi „úžitkovou“ animáciou trikárov a svojbytným naratívnym filmom. Vedenie slovenského filmového podniku však animovaným filmom neprialo, keďže mohli vznikať len nad rámec trikárskej pracovnej agendy, teda vo voľnom čase trikárov. Herolda a Černú to vyčerpávalo...
Zobraziť všetky články