Vyšiel Kino-Ikon

02.02 2016
Písmo: A- | A+

Aktuálne číslo časopisu pre vedu o filme a pohyblivom obraze Kino-Ikon 2/15 je z veľkej časti venované téme animovaného filmu a reflexii slovenskej kinematografie roku 2014, ktorá súvisí s vlaňajšou výročnou prehliadkou Týždeň slovenského filmu. Okrem špeciálneho bloku textov sa spája s animovanou tvorbou aj rozhovor s Pavlom Forischom a článok Milana Cyroňa o okolnostiach vzniku kresleného filmu Buzid a vlak, na ktorom spolupracovali Viktor Kubal a alžírsky tvorca Merabtene Menouar (pod pseudonymom Slim). Slovenskej animovanej tvorbe sú venované aj dve štúdie v časti Týždeň slovenského filmu, kde sa zároveň nachádzajú dvojice textov o slovenskom hranom a dokumentárnom filme v roku 2014. V rubrike Dvojdotyk sa tentoraz stretli Peter Michalovič a Pavel Branko, Kino-Ikon obsahuje aj nové filmové a literárne reflexie, pokračovanie štúdie Evy Filovej Štyridsaťpäť víťazných rokov. Slovenské národné povstanie v zrkadle doby a non-fiction produkcie a okrem ďalších textov je jeho súčasťou aj filmový občasník študentov audiovizuálnych štúdií FTF VŠMU Frame, tentoraz na tému Budúcnosť audiovizuálnych umení.

dan

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Oči plné piesku

Fajčili, pili a zažívali prvý sex, kým sa on ešte hrával s angličákmi

Strata lásky a prázdno, ktoré po nej nastáva, je jednou z kľúčových tém, ktoré vo svojom novom krátkom filme sprítomňuje slovenský režisér Juraj Janiš. Zamýšľa sa zároveň nad prirodzenou ľudskou snahou hľadať rýchle a ľahké riešenia trápení. Tie totiž spôsobujú, že si často zakrývame oči pred skutočnosťou, a tá nás potom ťahá stále hlbšie ku dnu. Tri krátke filmy o dospievaní Snímku uvedie do kín Asociácia slovenských filmových klubov 19. 9. ako súčasť pásma Grow Up! – troch krátkych filmov o dospievaní od troch mladých režisérskych osobností z rôznych kútov sveta. Poviedkový trojlístok vznikol v produkcii Česka, Slovenska a Kataru. Ponúka tri pohľady na dospievanie cez kľúčové udalosti, ktoré navždy zmenia životy protagonistov. Morská soľ režisérky Leily Basma je príbehom sedemnásťročnej Nayly, ktorá stojí pred dilemou, akú dnes v Libanone rieši každý mladý človek – odísť z krajiny alebo zostať. Aj režisérka Anna Wowra pracuje s pohľadom na dospievanie cez otázku, či existujú vyhliadky do budúcnosti a ako nájsť zmysel života inde ako doma. V poviedke Sme v tom spolu podáva nemilosrdný, no zároveň neodsudzujúci pohľad na tri nerozlučné kamarátky z detstva a ich šance opustiť prostredie, v ktorom vyrastali. Janišove Oči plné piesku prinášajú pohľad zo Slovenska cez drsný príbeh Miňa, ktorý od života nechce veľa: nejaké drobné, občas jointa a niekoho, koho by mohol...
Zobraziť všetky články